» اخبار استان » محکومیت قاچاقچی پوشاک در شهرستان ماکو
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان - گفتگو
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی خبر داد:

محکومیت قاچاقچی پوشاک در شهرستان ماکو

دی 24, 1402 30

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان‌غربی از رسیدگی به پرونده قاچاق انواع پوشاک خارجی به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال خبر داد. 

حسین نجف‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» اظهار کرد: در پی کشف انواع پوشاک خارجی شامل بلوز و شلوار زنانه به ارزش پنج میلیارد و 515 میلیون ریال پرونده‌ای در شعبه اول ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان ماکو تشکیل و رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان‌غربی افزود: شعبه رسیدگی‌کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک معتبر گمرکی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط پوشاک کشف شده متهم را به پرداخت هفت میلیارد و 715 میلیون ریال جریمه نقدی معادل ارزش کالای کشف شده و به اضافه ارزش ریالی خودروی حامل کالای قاچاق محکوم کرد.

نجف‌زاده گفت: ماموران انتظامی شهرستان ماکو کالاهای کشف شده را در بازرسی از یک دستگاه خودروی وانت سایپا کشف و پرونده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی تصریح کرد: از جمله کالاهای قاچاق کشف شده که برای قاچاقچیان آنها حکم صادر شده می‌توان به البسه، سیگار، لوازم آرایشی و بهداشتی، سوخت و قطعات یدکی خودرو اشاره کرد.

نجف‌زاده اظهار کرد: ادارات تعزیرات حکومتی با همراهی یگان‌های انتظامی مستقر، در راستای توجه به تولید داخل مبارزه با قاچاق کالا را در دستور کار جدی خود دارد و این امر در جهت فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار امسال مبنی بر پشتیبانی از تولید است.

وی در خاتمه ضمن اعلام آمادگی تعزیرات حکومتی استان جهت دریافت و رسیدگی فوری به شکایات و گزارشات مردمی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی و صنفی، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و دارو و درمان موضوع را از طریق سامانه اینترنتی www.tazirat135.ir یا تلفن 135 به تعزیرات حکومتی استان گزارش کنند.

به گزارش حرف رک؛ آذربایجان‌غربی به علت مرزی بودن از مسیرهای ترانزیت کالای قاچاق به شمار می‌رود و سالانه به ارزش صدها میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط می‌شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×