» اخبار استان » مخلان امنیت نباید حاشیه امن داشته باشند
اخبار استان - پیشخوان - تازه های خبر - خوی

مخلان امنیت نباید حاشیه امن داشته باشند

اردیبهشت 27, 1402 زمان مطالعه: 1 دقیقه 50

امام‌جمعه خوی گفت: مخلان امنیت جامعه نباید در جمهوری اسلامی حاشیه امنی داشته باشند.

به گزارش حرف رک حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه شهرستان خوی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش با اشاره به حوادث اخیر خانه اصفهان اظهار داشت: حادثه اخیر اصفهان و مستنداتی که از اشرار و اراذل‌واوباش در حادثه فوق موجود است، نشان‌دهنده اوج شرارت آن‌ها است.

وی افزود: برخورد با کسانی که می‌خواهند به هر طریقی امنیت جامعه را برهم زنند و در بازارها و خیابان‌ها وکوچه ها وحشت و هرج و مرج ایجاد کنند، مطابق با منطق و مطالبه مردم است.

امام‌جمعه خوی اظهار داشت: رأفت و رحمت بايد حكيمانه باشد و گرنه امنیت جامعه با غارتها و سرقتها و جنایت‌های ارازل و اوباش به مخاطره خواهد افتاد. میزان مجازات باید متناسب با جرم و بازدارنده باشد.

وی افزود: عفو حکیمانه یکی از خصایص نیک دین مبین اسلام است که بارها خداوند متعال در قرآن کریم این موضوع را خاطرنشان کرده‌اند، لذا درصورتی‌که این خصایص نیک شامل حال فردی یا افرادی باشد یقیناً قوه قضائیه ما از این موضع غافل نخواهد شد. اما با کسانی که امنیت جامعه را برهم می‌زنند و مرتکب قتل عمد و عناد و کینه با مردم و نظام اسلامی می‌شوند، باید قاطعانه برخورد کرد تا امنیت مردم و جامعه خدشه‌دار نشود.

وی افزود: رسانه‌های معاند می‌خواهند اشرار و قاتلان حادثه خانه اصفهان را بار دیگر قهرمان معرفی کنند؛ ولی غافل از این هستند که مردم ایران اسلامی هوشیارتر از این هستند که در جنگ شناختی و رسانه ای ضدانقلاب مغلوب شوند.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی خاطرنشان کردند: نجات در تبعیت از رهنمود های قرآنی است که فرمود: و لکم فی القصاص حیاة. يعنى مجازات متناسب با جرم مايه تأمين حيات و تضمين امنيت جامعه است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×