» اخبار استان » میاندوآب » مددکاران ترویجی نقش مهمی در توسعه کشاورزی دارند
میاندوآب
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب:

مددکاران ترویجی نقش مهمی در توسعه کشاورزی دارند

آذر 7, 1402 40

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: مددکاران ترویجی به‌عنوان رابط بین کشاورزان و کارشناسان، نقش مؤثری در انتقال فناوری و دانش روز به کشاورزان، باهدف دستیابی به یک نظام واحد کشاورزی ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با اشاره به جایگاه مددکاران ترویجی در پیشبرد اهداف بخش کشاورزی، گفت: مددکاران ترویجی به‌عنوان رابط بین کشاورزان و کارشناسان، نقش مؤثری در انتقال فناوری و دانش روز به کشاورزان، باهدف دستیابی به یک نظام واحد کشاورزی ایفا می‌کنند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: مددکاران ترویجی یکی از عناصر و عوامل اساسی در شبکه ملی ترویج بوده و در توسعه بخش کشاورزی نقش مؤثری دارند.

وی گفت: مددکاران ترویجی افراد داوطلب، منتخب روستائیان و مورد تأیید مراکز جهاد کشاورزی بوده که از مقبولیت اجتماعی برخوردارند و مورداعتماد مردم روستا و کشاورزان هستند.

مقدم اظهار کرد: مددکاران ترویجی از کشاورزان پیشرو و آگاه به مسائل و مشکلات مردم روستاها و بهره‌برداران بوده و از توانایی برقراری ارتباط بین بهره‌برداران و عوامل ترویج برخوردار هستند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب تصریح کرد: یکی از الزامات اجرای برنامه‌های ترویجی در روستاها، مددکاران ترویجی هستند که در کار خود ابتکار عمل و خلاقیت داشته و در حل مشکلات کشاورزان راه‌حل مناسبی را ارائه می‌دهند.

وی گفت: در ورود به جامعه محلی و اعتمادسازی در بین کشاورزان، اولین نفری هستند که بین کشاورزان و مروجان ایفای نقش می‌نمایند.

مقدم اظهار کرد: مددکاران ترویجی یکی از عاملین انتقال‌یافته‌های علمی و تبادل تجربیات و دانش بومی بین کشاورزان و مروجان هستند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در برنامه‌ریزی برای اصلاح و تغییر الگوی کشت در منطقه، نقش مددکاران ترویجی بسیار حائز اهمیت است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×