» اجتماعی » مردم ارومیه حمله تروریستی کرمان را محکوم کردند
اجتماعی - ارومیه - گزارش و تحلیل

مردم ارومیه حمله تروریستی کرمان را محکوم کردند

دی 15, 1402 50

مردم ارومیه در راهپیمایی گسترده‌ای که به مناسبت حمایت از مردم غزه و حادثه تروریستی مزار گلزار شهدا برگزار شد، ارادت و علاقه خود را به سردار دلها و حمایت خود را از مردم غزه نشان دادند و با شعارهایی مانند «انتقام سخت» و «مرگ بر آمریکا» حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از درناسسی بعدازظهر روز چهارشنبه 13 دی‌ماه بود که خبر انفجار و شهیدشدن تعدادی از هم‌وطنانمان در گلزار شهدای کرمان در رسانه‌ها منتشر شد درحالی‌که مردمان ایران اسلامی داغدار غم از دست دادن سردار دل‌ها بودند و برای بزرگداشت یاد و خاطره بزرگ‌مرد در کنار مزار ایشان گرد هم آمد بودند واقعه عظیم در این مکان به وقوع پیوست و باری دیگر مردمان ایران اسلامی داغدار عزیزانشان شدند و در مسیر گلزار شهدای کرمان دو انفجار تروریستی رخ داد؛ طبق اعلام وزیر کشور ۸۵ نفر در این حادثه به شهادت رسیدند.

این حمله انتحاری خبیثانه از سوی داعشیان کینه سنگین آنان از حاج‌قاسم سلیمانی را نشان می‌دهد که آنان حتی از زائران آن شهید بزرگوار کینه بر دل دارند و همچنان در فکر صدمه رساندن به این اتحاد و همبستگی بین مرمان ولایت‌مدار و ولایت‌پذیر هست.

در این حادثه تلخ تعدادی از هم‌وطنان و کودکان و زنان و مردان لباس شهادت بر تن کرده و در روز ولادت بانوی دوعالم دعوت حق را لبیک گفته و به‌جای زیارت مزار پاک شهید حاج‌قاسم سلیمانی با خود ایشان، ملاقات کردند.
به‌راستی که این کین و نفرت از مردمان میهن اسلامی از سوی داعش و داعشیان ادامه دارد و باری دیگر چهره خبیث این ملعونان بر جهان آشکار شد و کودکان بی‌گناه کرمان همچون کودکان غزه در خون غلتیدند.

رهبر انقلاب اسلامی در واکنش به این جنایات فرمودند «دشمنان شرور و جنایت‌کار ملت ایران، بار دیگر فاجعه آفریدند و جمع زیادی از مردم عزیز را در کرمان و در فضای معطّر مزار شهیدان، به شهادت رساندند.»

ایشان در بخش دیگری بیانات خود فرمودند«ملت ایران عزادار شد و خانواده‌های زیادی در سوگ جگرگوشگان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایت‌کاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند.بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دسته‌ای آلوده به خون بی‌گناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه‌آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت به اذن الله.»

امروز مردم ارومیه نیز هم‌زمان با بسیاری از هم‌وطنان خود بعد از اقامه نمازجمعه به خیابان‌ها آمدند و این حادثه را محکوم کردند و با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیست و مرگ بر داعش خواستار انتقام سخت شدند.

دشمنان نمی‌توانند بپذیرند که ما ملت متحد هستیم

محمد نجاتی جوان ۲۴ساله در خصوص حمله انتحاری داعشی در مزار گلزار شهدا گفت: این حادثه یکی از تروریستی‌ترین و خبیثانه‌ترین حملات دشمنان ایران به مردم ما بود. اینها نمی‌توانند بپذیرند که ما یک ملت متحد و متعهد به اسلام و ولایت هستیم.

وی با اشاره به شخصیت سردار سلیمانی تصریح کرد: حاج‌قاسم یکی از بزرگ‌ترین فرماندهان ایران بود که در جنگ علیه داعش و تروریست‌ها شهید شد و همه او را دوست داشتند و به او احترام می‌گذاشتند.

وی ادامه داد: حاج‌قاسم یکی از شجاع‌ترین و باوفاترین سربازان امام‌زمان (عج) بود او با حکمت و استراتژی خودش توانسته بود نظامی ایران را تقویت کند و در منطقه نقش مهمی داشته باشد. او همچنین به مردم فلسطین، لبنان، عراق، سوریه و یمن کمک کرده بود تا از ستم و ظلم دشمنان خود دفاع کنند. او یکی از بزرگ‌ترین دشمنان آمریکا و اسرائیل بود و آنها همیشه به دنبال کشتن حاج‌قاسم بودند.

نجاتی درخصوص شهادت حاج‌قاسم گفت: آنها این کار را کردند چون می‌خواستند ایران را ضعیف کنند و از نفوذ و تأثیر او در منطقه کاسته شود. آنها فکر می‌کنند که با کشتن حاج‌قاسم می‌توانند مردم ایران را از هم جدا کنند و انقلاب اسلامی را سرنگون کنند. اما آنها اشتباه می‌کنند و مردم ایران با این حادثه نه‌تنها از هم جدا نمی‌شوند، بلکه بیشتر به هم نزدیک شده و با یک‌صدای بلند از دشمنان خود انتقام خواهند گرفت.

وی گفت: مردم ایران با شرکت در تشییع‌جنازه حاج‌قاسم و شهدای دیگر، نشان دادند که چقدر به او علاقه دارند و چقدر به اسلام و ولایت متعهد هستند. این یکی از بزرگ‌ترین راهپیمایی‌های تاریخ بود و الان حادثه دلخراش گلزاری شهدای کرمان را محکوم می‌کنند و خواستار انتقام سخت هستند.

محمدی این جوان ۲۴ ساله افزود: مردم ایران همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و با حضور در مزار ایشان، نشان دادند که حاج‌قاسم در قلب‌های آنها زنده است و آنها همیشه راه او را ادامه خواهند داد.

مردم ایران خواستار انتقام سخت هستند

رضا صادقی دانشجوی ۲۰ساله با اشاره به حادثه تلخ ۱۳ دی گفت: این مردمان با عشق به حاج‌قاسم سلیمانی در مزار گلزار شهدا کنار هم جمع شده بودند تا ارادت و علاقه خود را به سردار دل‌ها نشان دهند و بگویند که همچنان پشتیبان ولایت‌فقیه هستند راه حاج‌قاسم را ادامه خواهند داد.

وی با بغضی در گلو گفت: با اینکه کودکان و نوجوانان پاک بر اثر این اتفاق ناگوار جان خود را از دست دادند؛ اما دشمنان و داعشیان و صهیونیست کودک‌کش بدانند که جوانان و کودکان این مرزوبوم همچنان هیچ ترسی از آنان ندارند و تا آخرین قطره خون خود پشتیبان رهبر خود خواهند بود.

صادقی ادامه داد: مردم ایران خواستار انتقام سخت هستند و نباید بگذارند خون این کودکان پایمال شود.

فاطمه دختر محجبه‌ای که عکس امام خامنه‌ای را بر دست داشت گفت: با شنیدن این خبر یاد کودکان کشته شده غزه افتادم کودکان کرمان مانند کودکان غزه بی‌گناه جان خودشان را از دست دادند.

وی ادامه داد: من به همراه مادرم در این راهپیمایی شرکت کردم تا به دشمنان بگوییم که حتی اگر ما را هم بکشید ما هیچ ترسی از شما نداریم.

فاطمه ادامه داد: ما حاج‌قاسم سلیمانی را دوست داشتیم و آمده‌ایم که بگوییم با حفظ ارزش‌های اسلامی مانند حجاب راه شما را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×