» پیشخوان » مردم سلماس بار دیگر حماسه آفریدند
پیشخوان - تاریخ آذربایجان - سلماس
در چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب؛

مردم سلماس بار دیگر حماسه آفریدند

بهمن 22, 1402 60

مردم ولایت‌مدار و انقلابی شهرستان سلماس در روز ۲۲ بهمن‌ماه بار دیگر با حمایت از جمهوری اسلامی و انقلاب خود حماسه‌آفرینی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» به نقل از سلماس پیام، با دمیدن آفتاب بیست و دومین روز از بهمن ۱۴۰۲، چهره سلماس تغییر کرد و مردم حال و هوای دیگری پیدا کرده بودند، مردمی که در چهل و پنجمین جشن تولد انقلابشان برای خلق حماسه‌ای دیگر لحظه‌شماری می‌کردند.

در همان ساعت‌های ابتدایی صبح و درحالی‌که آسمان نگین سلماس را ابرها پوشانده بود، می‌شد دسته‌های مختلف مردمی را دید که به سمت میدان توحید در حال حرکت بوده و شوروشوق و امید از چهره‌هایشان موج می‌زد.

میدان توحید سلماس کانونی شده بود که همه را به سمت خود می‌کشید، مردان و زنان، پیر و جوان با لباس و ظاهری متفاوت همه از مسیرهای مختلف حرکت کردند تا به مقصد مشترک یعنی میدان توحید برسند.

این حرکت مردم تداعی‌کننده حماسه حضور در بهمن ۵۷ است، آن روز هم مردم در اوج سرما آمده بودند تا بگویند همواره پشتیبان نظام هستند، امروز هم حضور جوانان و نوجوانان در کنار سایر اقشار تماشایی بود و لنزهای دوربین را به سمت خود می‌کشید، رقص پرچم در نسیم ملایم صبحگاهی چشم‌ها را به خود خیره کرد.

سلماسی‌ها همچون ۴۵ سال پیش به میدان آمده‌اند

سلماسی‌ها همچون ۴۵ سال پیش به میدان آمده‌اند، جوانان و نوجوانان ولایت‌مدار و انقلابی در میدان توحید زیبایی خاصی به جمعیت بخشیده و عظمت ۲۲ بهمن را دوچندان کرده است، عقربه‌های ساعت در حرکت‌اند و هر لحظه به ساعت ۱۰ نزدیک می‌شویم، جمعیت هم روبه‌افزایش است و اطراف میدان و خیابان‌های اطراف مملو از جمعیت است، اما همچنان مردمانی از دوردست به سمت میدان همچون قطره‌ای که می‌رود تا به دریای جمعیت بپیوندد در حرکت‌اند.

کم‌کم صدای تیک‌تاک عقربه‌ها نوید ساعت ۱۰ را می‌دهد و صدای بلندگوها مردم را برای حرکت در مسیر هدایت می‌کند، حالا فریادهای «الله‌اکبر»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، «ما ملت امام حسینیم» و… در محل طنین‌انداز شده است، این فضا مرا به سال‌هایی برد که ملتی با همین شعارها توانست چشم استکبار را در منطقه کور کند و طاغوت را که پایگاهی برای آمریکا و عواملش در ایران بود از کشور براند. راهپیمایی‌کنندگان شعارهای کوبنده مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر صهیونیسم، قدس قدس آزاد باید گردد، فلسطین فلسطین حمایتت می‌کنیم را سردادند.

حضور دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها در راهپیمایی ملموس بود

بسیاری در راه ایستاده بودند و به جمعیت می‌پیوستند، امروز دهه نودی‌ها و هشتادی‌ها هم آمده بودند، فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیسشان شنیدن داشت، با همه وجودم مشتی که از طرف این قشر بر دهان استکبار که سال گذشته نقشه نابودی انقلاب را کشیده بود، می‌خورد را می‌دیدم.

همچنین پلاکارد نوشته‌هایی نیز با مضامین ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ایران همه آمده‌ایم، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و  ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ایران نهضت ادامه دارد در دست راهپیمایان مشاهده می‌شد.

در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، برخی نوجوانان نیز به چشم می‌خوردند که علاوه بر آنکه پرچم مقدس جمهوری اسلامی را روی دوش خود انداخته بودند، نقش این پرچم مقدس را روی صورتشان نیز نقاشی کرده و جلوه‌ای زیبا به مراسم بخشیده بودند.

امروز مردم سلماس بار دیگر ثابت کردند که بدون تردید اصلی‌ترین عامل قدرت جمهوری اسلامی ایران که چون سدی آهنین در برابر زیاده‌خواهان، دشمنان و رژیم‌های سلطه محکم و استوار ایستاده‌اند، مردم فهیم و قهرمان این سرزمین الهی هستند.

حضور خانواده های ولایت‌مدار

بانوان سلماسی نیز درحالی‌که با کودکان خود در این راهپیمایی شرکت کرده بودند صحنه‌های کم‌نظیری از حضور حماسی خود در عرصه انقلاب در شهر سلماس رقم زدند.

حضور مردم مؤمن و انقلابی به‌ویژه خانواده‌هایی که به‌صورت گروهی در این راهپیمایی شرکت کردند از جلوه‌های راهپیمایی سلماس است.

چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران از سوی مردم ایران و مردم سلماس در حالی جشن گرفته شد که توفیقات فراوانی در ابعاد سیاسی، علمی، فناوری و فرهنگی و غیره نصیب ما ایرانیان شده است.

انقلابی که انفجار نور بود و پرتو آگاهی‌بخش آن اقصی‌نقاط جهان اسلام را در نور دیده و بیداری اسلامی را رقم زده است.

 انقلابی که ودیعه گران بهایی است که خداوند سبحان به ملتی عطا کرد که لیاقت و صلاحیت آنان آزادگی و رهایی از یوغ استبداد و طاغوت بود.

در جشن چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، جمع فراوانی از اقشار مختلف مردم اعم از جوانان، افراد پا به سن گذاشته و پیش‌کسوتان ایثار و شهادت حضور داشتند. مردم و گروه‌های حاضر در این جشن ملی علاوه بر اهتزاز پرچم کشورمان ایران، تصاویر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، همچنین تصویری از شهدا را به نشانه افتخار با خود حمل می‌کردند.

تصویر شهدایی همچون حاج‌قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای امنیت از جمله نمادهایی بودند که راهپیمایان به نیابت از آنها در ۲۲ بهمن امسال حضور داشتند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×