» پیشخوان » مردم نقش‌آفرین اصلی نظام اسلامی هستند
چهاربرج
پیشخوان - میاندوآب
امام‌جمعه چهاربرج:

مردم نقش‌آفرین اصلی نظام اسلامی هستند

بهمن 27, 1402 40

امام‌جمعه چهاربرج گفت: در گفتمان جمهوری اسلامی، مردم کارگردان و طراح اصلی میدان سیاست هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با تقدیر از حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر دشمنان را مأیوس کرد و تحلیل‌ها و یاوه‌گویی‌های ابلهانه آنان را بر هم زد.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: دشمنان ما در دنیای مادی خود غرق هستند و همه چیز را با عینک مادی می‌نگرند و درکی از عشق به ولایت و درک از عشق میهن اسلامی ندارند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ما چه می‌فهمند خط سرخ شهادت یعنی چه؟ خط سبز انتظار یعنی چه؟ گفت: وقتی یک دهه هشتادی می‌گوید عشق یعنی رهبرم سید علی؛ دیگر باید آنها دریافت کنند که حربه‌های آنها کارساز نیست.

جلالی تصریح کرد: حضور وفادارانه و بابصیرت مردم در راهپیمایی‌ها، انتخابات و دیگر میدان‌های مجاهدت نشان داده است که مشکلات اقتصادی و معیشتی گرچه در تدبیر و مدیریت زندگی اخلال ایجاد کرده است؛ اما در تحلیل، این مردم فهیم دچار اشتباه محاسباتی نشده‌اند.

مردم ایران اسلامی شگفتی‌آفرین هستند

امام‌جمعه چهاربرج اظهار کرد: مردم شگفتی‌آفرین ایران اسلامی، با حماسه و حضور آگاهانه خود در راهپیمایی شکوهمند ۲۲ بهمن، در یاری جبهه حق و انجام تکلیف دینی و انقلابی خود، رحمت و برکات الهی و رضایت قلب مبارک حضرت بقیةالله (عج) را به دست آوردند و ان‌شاءالله این حماسه در تعجیل فرج آن حضرت مؤثر خواهد بود.

وی به ابعاد حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و افزود: از ابعاد مهم این حماسه این حقیقت است که تبلیغات رسانه‌های دشمن، وسوسه‌های خناسان و دشواری‌های اقتصادی و معیشتی نتوانست عزم ملت ایران سست نماید.

جلالی گفت: در گفتمان جمهوری اسلامی، این مردم کارگردان و طراح اصلی میدان سیاست بوده و به برکت التزام به اصل فاخر مکتب اسلام ناب، یعنی اصل امامت و ولایت، هیچ‌گاه سیاست‌زده و بازی‌خورده نخواهند شد.

مردم حق و تکلیف خود را در انتخابات می‌شناسند

وی تصریح کرد: ان‌شاءالله در انتخابات سرنوشت‌ساز پیشرو نیز، مردم بزرگوار حق و تکلیف خود را در انتخابات می‌شناسند و برگ زرین دیگری را در دفتر انقلاب ثبت خواهند کرد.

امام‌جمعه چهاربرج هم چنین با تقدیر از مسئولان، ادارات و نهادهای مختلف، نیروهای نظامی و انتظامی، علما و اقشار مختلف مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما برگرفته از انقلاب حسینی است و تا انقلاب حضرت مهدی (عج) و ظهور ایشان ادامه خواهد داشت.

جلالی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج به نقش خواص در جامعه اشاره کرد و افزود: خواص یعنی آن مجموعه انسان‌هایی که در کار خود، با فکر و با شناخت و با تشخیص عمل می‌کنند و تابع جَو نیستند.

خواص نقش مهمی در جامعه دارند

وی گفت: خواص می‌تواند در بین فعالان گوناگون انقلابی، در بین اصناف، کارگران، نظامی‌ها، روحانیون و گروه‌های مختلف باشد و یا می‌تواند در بین فعالان مطبوعاتی، فعالان دانشجویی و یا فعالان سیاسی باشد.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش نقش خواص را در پنج گزاره توضیح دادند، تصریح کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری؛ خواص کسانی هستند که قدرت تشخیص و شجاعت در اقدام دارند، عنصر شتاب‌دهنده در جامعه هستند و در جامعه ما در اقلیت نیستند و دشمن تلاش می‌کند نقش شتاب‌دهندگی خواص را با ایجاد تردید و تعلل بگیرد و اگر خواص غفلت کند، ضـربـه تاریخی سنگینی خواهیم خورد

جلالی به سه آفت مهم خواص اشاره کرد و افزود: از سخنان رهبری انقلاب می‌توان سه دسته آفت را برای خواص برشمرد که این روزها نیز برخی با آن دست به گریبان‌اند و چه‌بسا باید هرکس به خودش نگاه کند تا خدای‌نکرده از این دسته نباشد.

وی با بیان اینکه آفت اول خواص «دنیاگرایی» است و خواص ولو اهل حق وقتی دنیاگرا شدند دیگر در بزنگاه‌ها به میدان نخواهند آمد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری آفت دوم خواص را «اغوای خواص» عنوان می‌کنند که این اغوا برای ذهن و شناخت است و باعث می‌شود خواص در تشخیص دچار تردید شوند.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری؛ آفت سوم خواص «عدم شجاعت در عمل» است که این خصلت باعث می‌شود در عمل دچار تعلل شوند.

وی با اشاره به اینکه بخش دوم و سوم این روزها ناخواسته گریبان بسیاری را گرفته است؛ حتی آنها که دنیاگرا هم نیستند، تصریح کرد: در انتخابات پیشرو هم خواص نقش مهمی دارند و باید دقت کنند چه جریانی را راه‌اندازی می‌کنند و از قبل تحلیل و پیش‌بینی کنند.

جلالی افزود: اگر کار از کار بگذرد دیگر نمی‌شود قضیه را جمع کرد پس بنابراین در انتخاب کاندیدای موردنظر و جهت‌دهی هم باید دقت داشته باشیم.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×