» اخبار استان » اشتیاق کشورهای همسایه برای پیوستن به کنسرسیوم‌ها در حوزه کریدورهای ترانزیتی ایران
اخبار استان - تیتر یک
وزیر راه و شهرسازی در خوی خبر داد:

اشتیاق کشورهای همسایه برای پیوستن به کنسرسیوم‌ها در حوزه کریدورهای ترانزیتی ایران

تیر 1, 1402 60

وزیر راه و شهرسازی در سفرش به خوی تأکید کرد کشورهای همسایه برای پیوستن به کنسرسیوم‌ها در حوزه کریدورهای ترانزیتی ایران اشتیاق زیادی دارند.

 به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ مهرداد بذرپاش در آیین افتتاح فاز اول طرح جامع توسعه پایانه مرزی رازی در خوی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مختلف در توسعه زیرساختی باید موردتوجه باشد، گفت: از سرمایه‌گذاران و تأمین‌کنندگان مالی می‌خواهیم در این حوزه ورود کنند و دولت نیز از آنها حمایت می‌کند.

 وی اظهار کرد: از ظرفیت سرمایه‌گذاران در همه فرودگاه‌ها، بندرها، جاده‌ها و پروژه‌های ریلی استفاده کنیم.

 وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه، هر مجموعه‌ای که توان لازم را داشته باشد، ما آمادگی مشارکت با آنها را داریم، افزود: فرودگاه خوی ظرفیت بین‌المللی شدن را دارد.

 بذرپاش عنوان کرد: باید در حوزه ترانزیت جذابیت‌های لازم را برای همسایگان خود ایجاد کنیم تا به‌جای مسیرهای موازی، از مسیرهای ارتباطی کشورمان استفاده کنند.

 وی افزود: در راستای رسیدن به این هدف قابل‌توجه باید سرعت و کیفیت اجرای طرح‌های زیرساختی با وجود همه محدودیت‌های مالی افزایش یابد.

 بذرپاش تصریح کرد: مرز رازی ظرفیت تجاری خوبی دارد و ظرفیت این مرز را باید فعال‌تر کنیم.

 وی با اشاره به اشتیاق کشورهای همسایه برای پیوستن به کنسرسیوم‌ها در حوزه کریدورهای ترانزیتی ایران گفت: باید زمینه توسعه و استفاده این کشورها از ظرفیت ترانزیتی به‌سرعت فراهم شود.

تأکید استاندار آذربایجان غربی در استفاده از ظرفیت ریلی رازی خوی

 استاندار آذربایجان غربی در این مراسم با اشاره به اینکه هدف‌گذاری ۳۰ میلیارددلاری در حوزه تجارت ایران و ترکیه ترسیم شده است، گفت: همین توسعه زیرساخت‌ها به‌ویژه در مرز و حوزه راه در راستای تحقق این هدف‌گذاری بسیار اثرگذار است.

 وی با ابراز خرسندی از افتتاح سالن تجاری و مسافری پایانه مرزی رازی خوی اظهار کرد: امیدواریم در فاز دوم شاهد تجاری‌سازی مرز رازی باتوجه‌به ظرفیت‌های موجود در این مرز باشیم.

 معتمدیان در خصوص ظرفیت‌های مرز رازی گفت: این مرز یکی از مسیرهای نزدیک به شهر وان، دریای سیاه و دریای مدیترانه است که می‌توان از این ظرفیت در حوزه توسعه تجارت بین ایران و ترکیه استفاده کرد.

 استاندار آذربایجان غربی با تأکید بر توسعه استفاده از ظرفیت ریلی در منطقه رازی تأکید کرد: سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از این مرز تردد کردند که امیدواریم برای استفاده از ظرفیت ریلی این مرز هم اهتمام ویژه صورت گیرد.

 انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×