» اخبار استان » مسئولان به داد کشاورزان آذربایجان‌غربی برسند
اخبار استان - اقتصادی - تیتر یک - گفتگو
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

مسئولان به داد کشاورزان آذربایجان‌غربی برسند

بهمن 23, 1402 50

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه تاکنون در راستای حمایت از کشاورزان هیچ قانونی تصویب نشده است و مسئولان باید به داد کشاورزان برسند.

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، با بیان اینکه به عدم حمایت از کشاورزان آذربایجان‌غربی در مجلس شورای اسلامی تذکر جدی داد‌ه‌ام، اظهار کرد: در حال حاضر ما مشکل قانون نداریم معضل اصلی، عمل به قانون است.

وی تصریح کرد: امروز برای حل مشکلات کشاورزان استان آذربایجان‌غربی تخصص بودجه لازم است تا معضلات آنان در این زمینه مرتفع شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای حل مشکلات کشاورزان استان قانون نیاز نیست و نباید خودمان را معطل این موضوعات بکنیم.

وی با بیان اینکه، متأسفانه تاکنون در راستای حمایت از کشاورزان هیچ قانونی تصویب نشده است، افزود: مجلس شورای اسلامی باید به داد کشاورزان برسد.

ذاکر تأکید کرد: اکنون زمان خرید محصولات کشاورزی، کشاورزان است نه وقت تصویب قانون، چراکه دسترنج کشاورزان در سردخانه‌ها دپو شده در حال فاسد شدن است.

وی عنوان کرد: زمانی که اراده برای حل مشکلات کشاورزان نباشد و وزیران نیز تصمیمات لازم را تصویب نکند به قطع یقین باغداران خسارات زیادی را متحمل می‌شوند.

عضو مجمع آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از استاندار و معاون اقتصادی برای تلاش در جهت فروش بهینه محصول سیب استان آذربایجان غربی، گفت: رفع این مشکل در گروی این است که رایزنان وزرای صمت، جهاد کشاورزی و امور خارجه با اتحادیه محصولات کشاورزی و اتاق بازرگانی دست‌به‌دست هم دهند تا این مشکل که هر سال به دغدغه اصلی کشاورزان تبدیل می‌شود را یکبار برای همیشه حل کنند.

به گزارش حرف رک؛ استان آذربایجان غربی قطب کشاورزی به شمار می‌رود و این استان نقش مهمی در تولید محصولات باغی و زراعی در کشور داشته است. این استان با تولید بیش از ۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در سال و کسب رتبه نخست در تولید سیب‌درختی، عسل و چغندرقند و پرورش آبزیان یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در کشور است.

این استان، با تولید سالانه ۱.۲ میلیون تن سیب‌درختی رتبه اول تولید سیب کشور را دارا است که ۳۰ درصد آن به سیب صنعتی تبدیل می‌شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×