» اخبار استان » میاندوآب » مسئولان نسبت به مقوله حجاب بی‌تفاوت نباشند
امام جمعه میاندوآب
میاندوآب
امام‌جمعه میاندوآب:

مسئولان نسبت به مقوله حجاب بی‌تفاوت نباشند

اردیبهشت 28, 1403 40

امام‌جمعه میاندوآب گفت: از مسئولان نیز درخواست داریم با تمام قدرت در مسئله حجاب اسلامی و دینی وارد میدان شده و نسبت به این مسئله بی‌تفاوت نباشند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به اینکه طاغوت‌ستیزی مأموریت محوری پیامبران و ائمه اطهار (ع) بوده و است، اظهار کرد: مبارزه با طاغوت و حاکمیت‌های غیرالهی و غیردینی از اصلی‌ترین مأموریت‌های انبیا الهی و ائمه اطهار (ع) است.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه اگر طاغوت از بین نرود؛ اسلام رشد نمی‌کند، افزود: اگر طاغوت از جوامع انسانی و محیط افکار نابود نشود در آن صورت هیچ برنامه راهبری انسان به‌سوی هدف خلقت در جامعه پیاده نمی‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های چهره طاغوت در عصر تنزیل و عصر تأویل اشاره کرد و گفت: طاغوت در دوره تنزیل چهره آشکار کافرانه و مشرکانه و در عصر تأویل چهره کافرانه و مشرکانه خود در پرده تزویر و نفاق پنهان می‌کند.

حسن‌زاده تصریح کرد: در اوایل انقلاب اسلامی نیز دشمنان به یک‌شکل و امروز به شکل دیگری و با لباس تزویر وارد میدان شده و به دنبال نفوذ و توطئه هستند.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه یکی از برهه‌های پیچیده طاغوت‌ستیزی در عصر تأویل در عصر مبارزه امام رضا (ع) با مأمون و در برهه ولایت‌عهدی آن حضرت رقم خورد، اظهار کرد: مأمون، امام رضا (ع) را جدای از مردم و وسیله‌ای برای قطع رابطه معنوی و عاطفی میان مردم و امام می‌خواست و لذا مسیر حرکت امام از مدینه تا مرو را طوری انتخاب کرد تا از شهرهایی که مردم با اهل‌بیت (ع) ارتباط داشتند؛ قرار نگیرد.

وی افزود: علی‌رغم توطئه مأمون؛ ولی امام رضا (ع) در همان مسیری که تعیین شده بود نیز مردم را به خود جذب کرد و حقیقت را برای مردم روشن کردند.

حسن‌زاده تصریح کرد: امروز نیز دشمنان به دنبال اسلام و مسلمان بی‌خاصیت بوده و به همین دلیل است که جبهه مقاومت را خواری در چشم خود می‌دانند و آمریکا؛ شیطان بزرگ نیز همیشه با جبهه مقاومت مخالفت می‌کند.

امام‌جمعه میاندوآب در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به موضوع حجاب و امضای طومار توسط مردم این شهرستان در حمایت از حجاب و عفاف، اظهار کرد: از مسئولان نیز درخواست داریم با تمام قدرت در مسئله حجاب اسلامی و دینی وارد میدان شده و نسبت به این مسئله بی‌تفاوت نباشند.

وی با اشاره به نابودی اندلس و برنامه‌ریزی دشمنان برای ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی، افزود: اگر در جامعه با بی‌حجابی و بی‌حیایی مبارزه نشود و بی‌غیرتی در آن جامعه حاکم شود؛ اثری از اسلام نمی‌ماند.

امام‌جمعه میاندوآب هم چنین با تأکید بر اینکه بانوان باحجاب نیز باید به میدان آمده و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کرده و میدان را به دست بگیرند، گفت: میدان را نباید به بی‌حجاب و کم حجاب‌ها واگذار کرد.

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه نباید نسبت به مسئله جمعیت بی‌توجه باشیم، اظهار کرد: پیری جمعیت آینده کشور تهدید می‌کند و لذا سیاست جوانی جمعیت باید به‌صورت جدی موردتوجه باشد.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف، افزود: باید نسبت به صرفه‌جویی انرژی و بهینه‌سازی مصرف احساس مسئولیت کرده و همگان به وظیفه خود عمل کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×