» اجتماعی » مطالعه در ۵ مسیر دسترسی به شهر گلمان
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان غربی خبر داد:

مطالعه در ۵ مسیر دسترسی به شهر گلمان

بهمن 27, 1402 50

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: با توجه به شرایط موجود مطالعه پنج محور موازی و جایگزین منتهی به شهر جدید گلمان در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی، «حرف‌رک» سید محسن حمزه‌لو در جلسه بررسی وضعیت توسعه شهر جدید گلمان، با بیان اینکه اینکه، پنج مسیر دسترسی به شهر گلمان در دست مطالعه قرار گرفته است، اظهار کرد: مسیرهای جایگزین موجب کاهش فاصله شهر جدید گلمان با بزرگراه شهید کلانتری (محور ارومیه_تبریز) و همچنین جاده سنتو و محور ارومیه – سلماس می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌ها و محورهای مواصلاتی و راه‌های دسترسی به شهر جدید گلمان از اولویت‌های این اداره‌کل بوده که با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: تعیین و تکلیف اراضی و تغییر کاربری‌ها، جذب سرمایه‌گذار، اجرای سریع طرح‌های نهضت ملی مسکن از دیگر مسائل مورد توجه است که اجرای آنها با جدیت دنبال می‌شود.

حمزه‌لو با تاکید بر اینکه شهر جدید گلمان بر مدار توسعه قرار گرفته و توجه به بخش زیرساختی در اولویت راه و شهرسازی استان است، اضافه کرد: ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ها مطابق سرانه‌های طرح جامع و تفصیلی مصوب شهر جدید گلمان اقدامات قابل توجه بوده که در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون دو مدرسه ۱۰ و ۱۲ کلاسه، درمانگاه، یک باب مسجد، مجموعه ورزشی، مرکز تجاری و سه پارک در این شهر ایجاد شده و مشغول ارائه خدمات است.

مدیرکل راه شهرسازی آذربایجان غربی گفت: شهر جدید گلمان در حال حاضر دارای ۱۰ هزار نفر جمعیت بوده و سه هزار و ۳۵۰ خانوار در ۱۰۰ هکتار از اراضی شهر جدید گلمان مستقر هستند.

حمزه‌لو با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلمان نیز، بیان کرد: در حال حاضر هفت هزار واحد برای نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلمان بارگزاری شده که عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

وی افزود: پاسخ‌گویی به نیاز‌های مسکن اقشار گوناگون، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه به نقاط شهری، ساماندهی فضای سکونت‌گاه‌ها، جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت اراضی و بازدارندگی از تخریب اراضی کشاورزی از مزایای تبدیل و توسعه گلمان به شهر جدید است.

وی گفت: راه دسترسی آنتنی از محور ارومیه – گلمان باید مشخص شود و بازگشایی، زیرسازی و راه‌اندازی محور شریانی به مشک آباد نیز تعیین تکلیف شود.

حمزه‌لو افزود: دسترسی از الیاس آباد به محور شهید کلانتری و شهرک‌های صنعتی نیز بررسی و مشخص شود.

وی اضافه کرد: پروژه‌های محرک توسعه جهت سهولت سرمایه‌گذاری و اسکان مردم در شهر جدید گلمان نیز به درستی معرفی شود.

گفتنی است با دستور وزیر راه و شهرسازی تا تعیین تکلیف هیئت مدیره شهر جدید گلمان، کلیه امورات زیر نظر مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی انجام می‌شود.

شهر جدید گلمان به مساحت دو هزار و ۳۰۰ هکتار در ۱۲ کیلومتری شهر ارومیه، واقع شده و با گسترش زیرساخت‌های شهری پذیرای جمعیتی بالغ بر ۱۷۸ هزار نفر بوده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×