» اخبار استان » میاندوآب » معلم در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، نقش ویژه‌ای دارد
میاندوآب

معلم در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، نقش ویژه‌ای دارد

اردیبهشت 15, 1402 60

به گزارش حرف رک به نقل از زرین خبر، سرهنگ پاسدار محمد پیری در آئین گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از فرهنگیان بسیجی در میاندوآب در سخنانی با اشاره با تبریک هفته معلم، اظهار کرد: شهید مطهری مصداق واقعی معلم متعهد هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش، افزود: سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش بر اساس اسناد بالادستی، آموزه‌های قرآنی، سیره نبوی و علوی، انقلاب و آرمان‌های امامین انقلاب و فلسفه وجودی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه همگان نسبت به اجرای سند تحول بنیادین وظیفه و تعهد داریم، گفت: این تعهد و وظیفه اجتماعی است که این سند را که در آن بسیاری از واژه‌های ارزشی گنجانده شده، عملی سازیم و جامعه‌ای را به وجود بیاوریم که فرزندان ما باید بر اساس سبک زندگی اسلامی تربیت شوند.

پیری تصریح کرد: نظام آموزشی در سند تحول بنیادین می‌خواهد افراد در تمام عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی، تربیتی، حمایتی، صیانتی و غیره جلوه‌های زیبای انسانیت را شامل شده و در آن مهارت‌های بیشتر از دانش به افراد انتقال می‌یابد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب با اشاره به نقش آموزش‌وپرورش در ایجاد جامعه سالم، اظهار کرد: نقش آموزش‌وپرورش در ایجاد جامعه سالم و توسعه فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم و ویژه است که باید با استفاده از سند تحول بنیادین و عملیاتی‌کردن آن به وظیفه خود عمل کند.

وی گفت: عدالت، عفت، مهارت، لذت اجتماعی، نقش‌آفرینی و بسیاری از واژه‌های زیبا در سایه تلاش مجدانه معلمانی حاصل می‌شود که خودشان علاقه‌مند به تدریس بوده و از اینکه به‌عنوان مربی نقش‌آفرینی می‌کنند، احساس لذت داشته باشند.

پیری با بیان اینکه معلم باید هر لحظه آماده یادگیری باشد، تصریح کرد: معلم باید برای اینکه به نقش یاددادن خود به بهترین نحو عمل کند، باید هر لحظه به دنبال یادگیری بهترین روش و علم باشد تا بتواند این نقش خود را عملیاتی سازد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب با بیان اینکه در مدرسه توانایی‌ها می‌تواند شکوفا شوند، اظهار کرد: معلم باید نسبت به مشارکت دانش‌آموزان در تدریس هنرمند بوده و یک مجاهد و یک الگوی رفتاری کامل برای دانش‌آموزان باشند.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش و نگاه حل مسئله، افزود: باید فرزندان خود را طوری تربیت کنیم که مسئله‌محور به زندگی فردی و اجتماعی خویش نگاه کنند.

پیری هم چنین به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر فرهنگیان اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار درباره ایفای نقش معلمان و سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش مطالب جامع و کاملی را بیان فرمودند که باید موردتوجه قرار گرفته و منویات ایشان عملیاتی شوند.

رستم وکیلی، مدیر آموزش‌وپرورش میاندوآب نیز در این مراسم با تبریک هفته معلم، گفت: معلمی شغل انبیا بوده و معلم بزرگ‌ترین امانت‌دار تاریخ است.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×