» اجتماعی » معیشت کارگران در خطر است/کارگران ایران زیر خط فقر زندگی می‌کنند
اجتماعی - ارومیه - تیتر یک

معیشت کارگران در خطر است/کارگران ایران زیر خط فقر زندگی می‌کنند

اردیبهشت 11, 1402 50

به گزارش پایگاه خبری رک به نقل از ارومtv، سعید مصطفی‌نژاد در مراسم بزرگداشت روز جهانی کارگر با بیان اینکه، در افزایش دستمزد امسال کارگران ماده ۴۱ قانون کار رعایت نشده است گفت: تورم ۵۰ درصدی و افزایش حقوق ۲۷ درصدی هیچ سنخیتی با قانون کار ندارد.

وی عنوان کرد: با افزایش ۲۷ درصدی حقوق کارگران دریافتی کارگران پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در ماه رسیده است کدام مسئولی می‌تواند با این حقوق زندگی کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی با اشاره به گفته‌های وزیر کار در رابطه با کنترل تورم بیان کرد بنا بود اگر تورم در جامعه کنترل نشود جلسه ترمیم دستمزد حقوق کارگران برگزار شود اکنون مشاهده می‌کنیم نه تورم کنترل شده و نه جلسه‌ای برگزار شده است.

وی با بیان اینکه طبق آمار ارائه شده توسط دولت خط فقر در جامعه ۱۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده است گفت: کارگران ایرانی زیر خط فقر زندگی می‌کنند و معیشت آنان در خطر است.

مصطفی‌نژاد از عضویت ۹۴ هزار نفر در خانه کارگر ارومیه خبر داد و گفت: همچنین ۱۵۰ هزار نفر در استان عضو خانه کارگر هستند و از خدمات ارائه شده در خانه کارگر بهره‌مند می‌شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی همچنین به راه‌اندازی واحد کاریابی در خانه کارگر ارومیه اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته از طریق این کاریابی ۸۰۰ فرصت شغلی برای کارگران فراهم شده و زمینه اشتغال آنها را فراهم آورده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×