» تیتر یک » میاندوآب از ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری برخوردار است
تیتر یک - فرهنگی - میاندوآب

میاندوآب از ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری برخوردار است

اردیبهشت 22, 1402 60

به گزارش حرف رک به نقل از زرین خبر، سید عزت‌الله ضرغامی در گفت‌وگو با خبرنگاران در میاندوآب با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان میاندوآب ظرفیت‌های بالایی به لحاظ گردشگری داشته و در زمینه تاریخی، میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه زیرساخت های مقدماتی فراهم شده نیاز به سرمایه‌گذاری دارد، افزود: موقعیت ویژه میاندوآب در منطقه و جاذبه‌های گردشگری به‌ویژه در بخش اکوتوریسم خیلی بیشتر از ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های موجود است.

وی با اشاره به بازدید از موقعیت‌های مختلف میاندوآب دارای ارزش سرمایه‌گذاری، گفت: ظرفیت سد نوروزلو در میاندوآب، یک ظرفیت بی‌نظیر است که در هیچ کجایی از کشور وجود ندارد و تنها به دلیل ناهماهنگی بین دستگاهی و مسائل قانونی بلاتکلیف مانده که باید در این زمینه تصمیمات و رایزنی‌های لازم انجام گیرد.

ضرغامی با بیان اینکه پل تاریخی تاتائو و در میاندوآب نیز از ظرفیت‌های دیگر این شهرستان است، تصریح کرد: اگرچه این پل تاریخی شبیه به زاینده‌رود مرمت شده؛ اما قابل استفاده برای مردم نیست و باید تکمیل شود تا تفرجگاه خوبی برای مردم باشد.

وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه فرمانداری میاندوآب نیز مأمور تدوین طرح جامع گردشگری شده، اظهار کرد: اعتباری برای پل تاتائو در نظر گرفته شد تا با سرعت از فضای فصلی استفاده و دو دهانه پل تکمیل و مورداستفاده مردم قرار گیرد.

وی با تمجید از ایثارگری‌ها و رشادت‌های مردم میاندوآب در طول تاریخ، افزود: میاندوآب نقش محوری در شکست توطئه‌های ضدانقلاب و دشمنان داشته؛ لذا حق فرزندان این شهرستان باید به بهترین نحو ادا شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×