» اجتماعی » میانگین بارندگی در آذربایجان غربی به ۳۱۰ میلی‌متر رسید
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی خبر داد:

میانگین بارندگی در آذربایجان غربی به ۳۱۰ میلی‌متر رسید

خرداد 7, 1402 40

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: میزان بارندگی‌ها استان از ابتدای سال آبی جاری تا روز اول اردیبهشت‌ماه به ۳۱۰.۷ میلیمتر رسید.

مجید رستگاری در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک، اظهار کرد: فصل بارش در آذربایجان غربی به طور معمول از ابتدای سال آبی (ابتدای مهر) آغاز می‌شود و تا اوایل خرداد سال بعد ادامه دارد همچنین در اواخر سال آبی نیز (نیمه دوم شهریور) انتظار بارش وجود دارد.

وی افزود: در هشت ماه نخست سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا انتهای اردیبهشت ۱۴۰۲)، ۳.۶.۱۰ میلی‌متر بارش در آذربایجان غربی ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۰ میلی‌متر افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه میزان بارش باران در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ۱۱ درصد افزایش داشته است، گفت: طی این مدت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ۳۲۶.۶ میلی‌متر بارش باران گزارش شده است.

وی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون، در حوضه زاب ۶۸۴ میلی‌متر و در حوضه ارس ۱۸۵.۴ میلی‌متر گزارش شده که به ترتیب ۶ و سه درصد بیشتر از سال آبی گذشته است.

رستگاری عنوان کرد: میزان بارش‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و ارس نسبت به متوسط درازمدت به ترتیب ۲.۵ و ۱۲ در صد کاهش داشته؛ اما در حوضه آبریز زاب ۶۰۵ درصد بیشتر گزارش شده است.

وی تصریح کرد: در بارش‌های اردیبهشت نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۲.۷ درصدی در کل استان، ۶۷ درصدی در حوضه زاب و ۵۱ درصدی در حوضه دریاچه ارومیه بودیم.

رستگاری گفت: در فروردین امسال نیز شاهد افزایش بارندگی نسبت به مشابه سال گذشته بودیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×