» اخبار استان » بوکان » می‌خواهم طلای ایران را بگیرم 
بوکان - تیتر یک
قوی‌ترین زن بوکان:

می‌خواهم طلای ایران را بگیرم 

خرداد 2, 1402 60

این بانوی بوکانی که متولد ۶۶ است، در وزن +۹۰ برای اولین‌بار در مسابقات شهرستانی شرکت و توانست مقام اول را کسب کند.

به گزارش حرف رک به نقل از کانی پرس؛ او هیچگاه به‌صورت حرفه‌ای ورزش نکرده؛ ولی خود می‌گوید بعد از فراخوان مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی شهرستان در رشته بانوان تصمیم به شرکت‌کردن گرفتم هرچند این تصمیم با تمسخر اطرافیانم روبه‌رو شد ولی توانستم همه رقبا را شکست دهم و مدال طلا و نقره این رقابت‌ها در وزن خود را کسب کنم.

این بانوی بوکانی که متولد ۶۶ است، در وزن +۹۰ برای اولین‌بار در مسابقات شهرستانی شرکت و توانست مقام اول را کسب کند.

انگیزه و روحیه بالای خانم فرشته پوستی حال و هوای خاصی به مصاحبه می‌دهد، بانویی که به قول خودش در زندگی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بوده؛ ولی هیچگاه تسلیم نشده و همیشه امیدوار به آینده بوده است.

وقتی برای مصاحبه مهمان این بانو شدیم با یک چهره آرام و قدرتمند روبرو می‌شوم که می‌تواند الگوی بسیاری از بانوانی باشد که می‌خواهند در میادین مختلف قهرمان آفرینی کنند و به‌عنوان پدیده به جامعه معرفی شوند، گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که خواندن آن خالی‌ازلطف نیست.

 

کمی از خودتان بگویید و اینکه چطور شد سراغ ورزش رفتید؟

بنده فرشته پوستی اهل بوکان و متأهل هستم هرچند متأسفانه چند سال است همسرم در هنگام کارگری و به علت سقوط از ساختمان قطع نخاع شده؛ اما هیچگاه ناامید نشدم و با تلاش و کار فراوان در حال چرخاندن زندگی هستیم.

به علت مشکلات زندگی هیچگاه ورزش را به‌صورت حرفه‌ای انجام نداده‌ام؛ ولی همیشه تمرینات بدنسازی در خانه را جز برنامه‌های روزانه خود قرار دادم.

 

وضعیت خانواده باعث دلسردی شما از ورزش نشد؟  

من ورزش را برای سلامتی خودم و تغییر روحیه انجام می‌دهم و قطعاً اگر این ورزش‌های روزانه نبود هیچگاه نمی‌توانستم امیدواری خود را برای آینده حفظ نماییم.

 

چطور شد به مچ‌اندازی روی آوردید؟

دو ماه گذشته در فضای مجازی بنر رقابت‌های مچ اندازی شهرستان در حوزه بانوان را مشاهده کردم، اما اطلاعاتی در مورد این رشته نداشتم.

پس از پرس‌وجو و کسب اطلاعات در مسابقات شهرستانی شرکت کردم و توانستم مقام قهرمانی و نایب‌قهرمانی را در هر دودست کسب کنم.

 

یعنی قبلاً آشنایی با این رشته نداشتید؟

خیر، مچ‌اندازی یک‌رشته نو پا و زیر مجموعه بدن‌سازی است و بنده هیچ اطلاعاتی از آن نداشتم البته در بوکان و خانواده گاه‌گاهی این ورزش انجام می‌شود و من نیز به علت قدرت زیاد دست و بازو (به علت کارهای روزانه) اکثر همه خانواده را شکست می‌دادم؛ ولی از قوانین استاندارد آن هیچ اطلاعاتی نداشتم.

 

شما در مسابقات شهرستانی قهرمان شدید، برای آینده چه برنامه‌ای دارید؟

بله اردیبهشت‌ماه بنده قهرمان بانوان بوکان شدم و اول سال را بسیار خوب شروع کردم و قطعاً ب ای آینده برنامه‌های بسیاری از جمله قهرمانی استان و کشور را در سر می‌پرورانم.

 

وقتی طلا گرفتی چه احساسی داشتید؟

قطعاً خوشحال شدم، اما وقتی توانستم در مسابقه دست راست طلا را کسب کنم، به یاد همه مشکلات و سختی‌های زندگی‌ام افتادم و گریه کردم. من قدرتم را از خداوند گرفتم.

 

ظاهراً این مسابقات انتخابی برای رقابت‌های استانی بود؟

بله این‌طور گفته‌اند در حکم هم این مورد ذکر شده؛ اما تاکنون به ما اعلام نکرده‌اند، ولی باقدرت مسیر انتخابی در زندگی را ادامه خواهم داد.

 

به نظرتان در مسابقات استانی و کشوری می‌توانید مقام کسب کنید؟

بله، باتوجه‌به شناختی که از خودم دارم می‌توانم مدال طلا را کسب کنم، علاوه بر این انگیزه زیادی برای کسب مدال طلا دارم یکی اینکه اسم شهرستان را مطرح کنم/

 

مشوق شما در حوزه ورزش و رشته مچ‌اندازی چه کسانی بوده‌اند؟

اولین مشوق من برای حضور در این مسابقات همسرم بودند هرچند اطرافیان با تمسخر به این کار نگاه می‌کردند؛ اما همسر و دخترم با تمام توان به من برای شرکت در این رقابت‌ها روحیه می‌دادند و واقعاً پشت‌وپناه من بودند.

 

رشته مچ‌اندازی هیجان دارد؟

بله، واقعاً این رشته هیجان عجیبی دارد و من دوست دارم ادامه دهم و پیشرفت کنم، هیچ‌چیزی هم جلوی کار من را نمی‌گیرد.

 

این رشته مناسب بانوان است؟

کاملاً، اینکه بعضی‌ها می‌گویند بدنسازی برای بانوان مناسب است اصلاً این‌طور نیست، مهم‌ترین رشته برای بانوان همین بدن‌سازی است؛ چون عضلات را قوی می‌کند، مچ‌اندازی هم که زیرمجموعه بدنسازی است و بانوان می‌توانند در این رشته پیشرفت کنند.

نکته دیگر اینکه هر ورزشی از جمله بدنسازی باعث تقویت روحیه بانوان در جامعه و خانواده می‌شود.

 

به نظر شما ما بانوانی داریم که مستعد رشته مچ‌اندازی باشند؟

بله، قطعاً استعدادهای زیادی در این رشته داریم که می‌توانند مدال کسب کنند، اما نیاز به شناسایی و فراهم‌کردن زیرساخت‌ها داریم.

 

نظر شما در مورد حجاب به‌عنوان یک بانوی قهرمان چیست؟

ما در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم، باید خودمان حجاب و دیگر موارد را رعایت کنیم نه اینکه دنبال حاشیه باشیم.

 

ظاهراً شما اهل حاشیه و بیان مشکلات نیستید؟

ببینید، فرشته پوستی از اول زندگی در سختی روزگار سپری کرده و حال نیز تنها به امید آینده روشن خانواده به ورزش ادامه خواهم داد.

 

سخن پایانی اگر دارید بفرمایید.

یکی از برنامه‌های من این است که اگر به مسابقات استانی و کشوری دعوت شدم و مقام طلا را کسب کردم، پس از طی‌کردن دوره مربیگری بانوانی که به این رشته علاقه دارند را شناسایی و شرایط را برای آموزش آنها فراهم کنم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×