» اخبار استان » اشنویه » ناشناخته ماندن شهید چمران غفلت بزرگ نهادهای فرهنگی و آموزشی است
اشنویه - تیتر یک
کارشناس مسائل سیاسی:

ناشناخته ماندن شهید چمران غفلت بزرگ نهادهای فرهنگی و آموزشی است

خرداد 31, 1402 زمان مطالعه: ۷ 40

کارشناس مسائل سیاسی آذربایجان غربی می‌گوید ناشناخته ماندن امثال شهیدچمران برای نسل نوجوان و جوان نتیجه کم‌کاری و غفلت بزرگ‌نهادهای فرهنگی است.

 به گزارش حرف رک؛ عباس سلیمان‌زاده کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با شنو خبر با اشاره به سالروز شهادت دکتر چمران گفت: شهید چمران در اوج اخلاص و امکانات همواره به دنبال جلب رضای خدا و به دنبال شهادت بود و با وجود مرتبه علمی به‌راحتی می‌توانست در هر کجای دنیا که می‌خواست کار علمی انجام دهد اما پذیرفت به داد مردم مظلوم فلسطین در جنوب لبنان و ایران برسد.

 وی اظهار کرد: شهید چمران یک شخصیت چندوجهی داشت، او یک دانشمند دانشگاهی بود؛ ولی درعین‌حال یک عارف به‌تمام‌معنا نیز بود. به نظر بنده شهید چمران یک فرد عافیت‌طلب نبود که دنبال راحتی مادی و خوشبختی دنیوی خودش باشد. او عاشق امام و انقلاب و کشورش بود و به همین خاطر رفاه و مدارج دنیایی را رها کرده و خود را فدای اسلام و ملت و کشورش کرد.

 سلیمان‌زاده افزود: زندگی، منش و رفتار شهدای ما مثل چمران، صیاد شیرازی، مهدی باکری، سردار سلیمانی و بقیه شهدا سراسر پند و عبرت برای نسل جوان امروز و به‌خصوص نخبگان است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: نکته اساسی در زندگی این بزرگواران این است که آنها تمام عمر و وجود خود را فدای اسلام و انقلاب و کشور و ملتشان کردند و چه‌بسا اگر شهید چمران مثل خیلی‌های دیگر در آمریکا می‌ماند و به تحصیلات خود ادامه می‌داد، می‌توانست زندگی راحت و بی‌دردسری در رفاه کامل داشته باشد.

او تصریح کرد: شهدا دنبال عافیت‌طلبی نبودند؛ شب و روز به فکر خدمت برای اسلام و انقلاب و کشور بودند، برای آنها، شهادت هدف نبود؛ بلکه آرزو بود، هدف آنها خدمت مخلصانه و بدون منت به اسلام و انقلاب بود جوان نخبه امروزی با الگو قراردادن امثال شهید چمران باید به این نکته برسند که تحصیلات و تخصص هم باید برای خدمت به اسلام و کشور خود باشد نه اینکه عمر و علم و تخصص و وقت خود را در کشورهای دیگر هزینه کنند.

 سلیمان‌زاده گفت: شهید چمران یکی از شاگردان مکتب امام خمینی (ره) بود. آنچه چمران را، شهید چمران کرد توجه به معنویت و اخلاق‌مداری و انس راستین با تعالیم و آموزه‌های اسلام بود که امام معلم این مکتب بود و انصافاً چه شاگردان برجسته‌ای در دامن مکتب امام رشد و شکوفا یافتند.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: نکته مهمی که در زندگی امثال شهید چمران، باکری، صیاد و آقاتهرانی و سلیمانی وجود دارد تواضع و اخلاص و میل به دیده‌نشدن است. برخلاف برخی افراد که با انواع ریاکاری دنبال شهرت‌طلبی هستند آنها نمی‌خواستند اسمشان بر زبان‌ها بیفتد؛ اما خداوند متعال هر کسی که اخلاص داشته و بخواهد دیده نشود را عزیز و محبوب قلب‌ها می‌کند.

 وی افزود: اگر امروز امثال شهید چمران برای نسل نوجوان و جوان ما بیگانه و غریبه هستند کم‌کاری و غفلت بزرگ‌نهادهای فرهنگی و آموزشی ماست چهره‌های واقعی مملکت این شهدا هستند که بزرگ‌ترین سرمایه زندگی‌شان یعنی عمر خود را صرف خدمت به اسلام و انقلاب و نظام کردند نه اینکه مثل برخی افرادی که امروز به سلبریتی مشهور شده‌اند و تمام هم‌وغمشان خوش‌گذرانی خودشان است، اگر امروز به‌جای شهدا، عکس سلبریتی‌های مفت‌خور بر دیوار اتاق یا پیراهن یا گوشی نوجوان و جوانان ماست، به‌خاطر غفلت نهادهای مربوطه در معرفی شهدا به نسل امروز است.

 انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×