» اخبار استان » اشنویه » نجات کوهنوردان گرفتار بهمن در ارتفاعات رندوله
کوهنوردان بهمن رندوله
اشنویه - گزارش و تحلیل

نجات کوهنوردان گرفتار بهمن در ارتفاعات رندوله

دی 22, 1402 50

صبح امروز پنج کوهنورد تیم کوهنوردی کاویان نقده در هنگام برگشت از ارتفاعات رندوله، گرفتار بهمن شدند که  تیم‌های امدادی از همان لحظات اولیه گزارش گرفتاری کوهنوردان در بهمن برای عملیات امداد و نجات اعزام شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» و به نقل از  «هه‌وال شنو»، صبح امروز پنج کوهنورد تیم کوهنوردی کاویان نقده در هنگام برگشت از ارتفاعات رندوله، گرفتار بهمن شدند که تیم‌های امدادی از همان لحظات اولیه گزارش گرفتاری کوهنوردان در بهمن برای عملیات امداد و نجات اعزام شده‌اند.

فرماندار اشنویه گفت: یک گروه ۲۰ نفره عازم ارتفاعات رندوله و بابوله شدند و در همین راستا تا دقایقی دیگر یک گروه ۱۵ نفره پشتیبانی در روستای ذمه مستقر خواهند شد.

ترابی ادامه داد: تمامی تلاش نیروها، نجات کوهنوردان گرفتار مانده در بهمن است و امیدواریم خداوند متعال آنها را سلامت به خانواده‌هایشان بازگرداند.

صبح ساعت هشت بهمن به ما زد

مبین جسمی کوهنورد گرفتار در برف و کولاک ارتفاعات رندوله و بابوله به‌سلامت پیدا شده و جهت معاینات به بیمارستان نبی اکرم اشنویه انتقال داده شد. وی هیچ اطلاعی از سایر کوهنوردان گرفتار در برف و کولاک ندارد.

کوهنورد نجات‌یافته با بیان جزئیات از نحوه گرفتار شدن خود در بهمن گفت: آماده برگشت بودیم و قرار شد از یک طناب برگردیم ساعت ۶ صبح چادرها را جمع کردیم و به راه افتادیم  ساعت هشت یا ۹ بهمن به ما زد.

وی با اشاره به قدرت بهمن، افزود: به یکباره صورتم رو چرخاندم این بهمن آمد و من با انرژی که برایم مانده بود سعی کردم خودم را از زیر برف در آوردم و نزدیک به دو ساعت دنبال افراد دیگر بودم که دوباره بهمن زد، الان هم این فقط معجزه خداوند هست نمی‌توانم باور کنم در آن شرایط سخت زنده ماندم.

نیروهای امدادی در حال تجسس گروههای کوهنوردی هستند

محبوبی مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: محل دقیق حادثه ریزش بهمن و کوهنوردان گرفتار شده مشخص نیست و هفت الی هشت اکیپ امدادی از همه شهرستان‌های اطراف همچنان در حال جستجوی ارتفاعات رندوله هستند.

وی افزود: امکان استفاده از امداد هوایی به دلیل احتمال ریزش دوباره بهمن وجود ندارد. امکان نقطه‌یابی نیز به دلیل عدم آنتن‌دهی موبایل کوهنوردان میسر نیست.

محبوبی متذکر شد: یکی از مشکلات امدادرسانی ازدحام و حضور شهروندان اشنویه در مسیر منتهی به نجات کوهنوردان است. از اهالی نوع دوست اشنویه تقاضا می‌کنیم از حضور در این مسیرها خودداری‌ کنند.

وی مردم و خانواده‌های این کوهنوردان را به آرامش دعوت کرده ‌و گفت: خواهشمندیم شایعات و اخبار کذب ایجاد شده را باور نکرده منتظر اخبار موثق گروه‌های امدادی دراین‌رابطه بمانند.

تا به این لحظه دومین کوهنورد نیز در نزدیکی روستای آلکاباد پیدا شده است و عملیات امداد و نجات برای یافتن سه کوهنورد دیگر همچنان ادامه دارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×