» اجتماعی » نجات 130 نفر متاثر از برف و کولاک در چالدران
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی خبر داد:

نجات 130 نفر متاثر از برف و کولاک در چالدران

دی 16, 1402 50

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: امدادگران هلال‌احمر به رانندگان و ۱۳۰ نفر از سرنشینان خودروهای گرفتار در برف و کولاک در جاده چالدران به آواجیق امدادرسانی کردند.

حمید محبوبی مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» از امدادرسانی به 40 خودرو گرفتار در برف و کولاک در محور آواجیق به چالدران خبر داد و اظهار کرد: از شامگاه جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲، در پی گزارش برف و کولاک در محور آواجیق به چالدران، نجاتگران هلال‌احمر آواجیق بلافاصله به محل اعزام شدند و اقدام به امدادرسانی کردند.

وی افزود: همچنین نجاتگران هلال‌احمر توانستند با هدایت خودروهای منحرف شده از جاده، به ۱۳۰ نفر از سرنشینان در راه مانده متأثر از این برف و کولاک امدادرسانی کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی تصریح کرد: نجاتگران پایگاه امداد و نجات قره‌چی‌بلاغ چالدران به ۱۲ نفر متأثر از برف و کولاک محور چالدران – خوی نیز امدادرسانی کردند.

محبوبی عنوان کرد: در طرح زمستانی هلال‌احمر تمامی پایگاه‌های ثابت و موقت به صورت شبانه‌روزی برای ارائه خدمات امدادی به مسافران و رانندگان عبوری از جاده‌های استان فعال هستند.

وی ازهموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در ۲۴ ساعت از شبانه‌روز تماس برقرار کنند.

محبوبی در ادامه تصریح کرد: با شروع بارش باران در جاده‌های استان و بارش برف در گردنه‌های سردسیر و لغزنده شدن محورها لازم است رانندگان بااحتیاط و به‌دوراز عجله تردد کنند؛ زیرا زمان توقف در یک جاده لغزنده بیشتر از زمان توقف در جاده خشک است.

وی اضافه کرد: رانندگان وسایل نقلیه در کنار رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی از خودروهای جلویی باید نسبت به استفاده از کمربند ایمنی به‌ویژه برای سرنشینان عقب توجه بیشتری کنند.

محبوبی یادآور شد: به دلیل عدم توجه سرنشینان عقب خودرو به بستن کمربند ایمنی، اعمال قانون برای آن دسته از خودروهایی که این نکته را رعایت نمی‌کنند در تمامی محورهای استان تشدید شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این موارد رانندگانی که قصد تردد در جاده‌های استان را دارند قبل از حرکت بازدید کلی از خودرو به عمل‌آورده و از سالم‌بودن چراغ‌ها، بخاری و تهویه خودرو اطمینان حاصل کنند.

محبوبی با بیان اهمیت تنظیم باد لاستیک‌ها برای جلوگیری از سرخوردن خودرو یادآور شد: در زمان لغزندگی جاده برای جلوگیری از سرخوردن وسیله نقلیه بایستی به‌آرامی حرکت کرده و قبل از رسیدن به پیچ‌ها به‌تدریج سرعت را کاهش داد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×