» اخبار استان » پیرانشهر » نخستین یادواره ۳۵۰ شهید عملیات حاجی عمران در یادمان تمرچین برگزار شد
پیرانشهر - تیتر یک

نخستین یادواره ۳۵۰ شهید عملیات حاجی عمران در یادمان تمرچین برگزار شد

خرداد 2, 1402 50

نخستین یادواره ۳۵۰ شهید مهاجر استان لرستان که در عملیات حاج عمران پیرانشهر شرکت داشتند در محل یادمان شهدای تمرچین پیرانشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حرف رک به نقل از روژ نیوز؛ این یادواره با حضور “سردار روح‌الله نوری” جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، فرماندهان کشوری و لشکری، فرماندار پیرانشهر و اعضای شورای تأمین و اداری شهرستان و خانواده‌های معظم شهدای تیپ ۵۷ لرستان در محل یادمان شهدای تمرچین برگزار شد.

 در این مراسم همچنین از اِلمان یادمان شهدای لرستان نیز رونمایی شد.

 یادآور می‌شود رزمندگان سلحشور لرستان در دوران دفاع مقدس و در عملیات پیچیده و غرورآفرین «حاج عمران» نقشی محوری ایفا کردند و با تقدیم ۳۵۰ شهید، دشمن بعثی را شکست داده و حماسه‌ای ماندگار در تاریخ ایران ثبت کردند.

 سردار نوری در این مراسم گفت: دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی با همه توان خود برای مقابله با ایران اسلامی آمده بود که اخلاص رزمندگان سبب مقاومت و پیروزی کشور شد که ازاین‌بین رزم دیدنی و جانانه رزمندگان سلحشور لرستان نام و آوازه فرزندان لر را بر صفحه‌های زرین تاریخ سراسر حماسه انقلاب اسلامی ثبت کرد.

 وی اظهار داشت: عملیات حاج عمران یکی از عملیات‌های بسیار مهم، پیچیده و حساس دوران دفاع مقدس بود؛ عملیاتی غرورآفرین که تعداد زیادی از رزمندگان جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به اسلام و انقلاب هدیه کردند تا از مرزهای کشور و ناموس ملت در برابر دشمنان متجاوز دفاع کنند.

 ایشان در ادامه افزود: در عملیات حاج عمران رزمندگان اسلام ۳۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند که می‌توان از شهدای والامقامی همچون شهید سید مصطفی میر شاکی، شهید درویش علی شکارچی، شهید علی راست پیر حیاتی و شهید روح‌الله سپهوند نام برد که‌برگ زرین دیگری را در تاریخ دفاع مقدس رقم زدند.

 در پایان افزود: اهمیت عملیات حاج عمران در دوم خردادماه سال 65 به‌گونه‌ای است که باملاحظه متن مقام معظم رهبری می‌توان به اهمیت واقعه حاج عمران و رزم جانانه لشکر 57 حضرت ابوالفضل (ع) لرستان و سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نبرد “مردان لر” بیش ازآنچه شنیدنی باشد دیدنی است در این عملیات پی برد.

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×