» اجتماعی » نظارت بر عملکرد مشاوران املاک آذربایجان غربی تشدید می‌شود
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان

نظارت بر عملکرد مشاوران املاک آذربایجان غربی تشدید می‌شود

خرداد 9, 1402 20

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: باتوجه‌به نابسامانی‌های در بازار مسکن بر عملکرد بنگاه‌های مشاور املاک استان نظارت جدی می‌شود.

حسین نجف‌زاده در گفت‌وگو  با خبرنگار حرف رک؛ از تشدید برخورد با متخلفان بازار خبر داد و اظهار کرد: اصناف زیر ذره‌بین تعزیرات حکومتی هستند و با هرگونه تخلف به‌شدت برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای سیاست‌های سازمانی و به دنبال افزایش گزارش‌های مردمی در خصوص تخلفات صنفی برخی از مشاورین املاک، تعزیرات حکومتی استان همگام با سراسر کشور با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های نظارتی با راه‌اندازی این اکیپ‌ها ضمن انجام بازرسی‌های میدانی از مشاورین املاک، برخورد سریع و قانونی با تخلفات احتمالی علی‌الخصوص گران‌فروشی در دریافت حق کمیسیون انجام می‌دهند.

 نجف‌زاده افزود: بازرسان با حضور در واحدهای مشاور املاک و بررسی اسناد و مدارک آنان ضمن تماس با طرفین معامله در سوابق قولنامه‌های صادره صحت‌وسقم قولنامه‌ها و میزان دریافتی بابت حق کمیسیون آنها را بررسی و در صورت تخلف پرونده تشکیل و جهت رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی معرفی خواهند نمود.

 وی در خاتمه از آمادگی تعزیرات حکومتی استان جهت دریافت و رسیدگی فوری به شکایات و گزارش‌ها مردمی خبر داد و از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلفات مربوط به‌اضافه دریافتی مشاورین املاک با هر اسم و عنوانی اعم از حق کمیسیون، حق شیرینی معامله و سهم خرید یا فروش، موضوع را ازطریق سامانه اینترنتی www.tazirat135.ir یا تلفن 135 به تعزیرات حکومتی استان گزارش کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×