» اخبار استان » نهادینه‌سازی حجاب در جامعه درخواست رهبری است
اخبار استان - تیتر یک
امام جمعه ارومیه:

نهادینه‌سازی حجاب در جامعه درخواست رهبری است

فروردین 31, 1403 40

امام‌جمعه ارومیه بر اهمیت نهادینه‌سازی عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد و از همکاری با نیروهای انتظامی برای رفع مشکلات مرتبط با این موضوع خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، حجت‌الله و المسلمین سید مهدی قریشی با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین درخواست‌های مقام معظم رهبری، ترویج و نهادینه‌سازی عفاف و حجاب در جامعه است.
وی از تعهد و ایمان بسیاری از بانوان به این ارزش‌های دینی یاد کردند و از آن دسته از بانوانی که این قوانین شرعی را رعایت نمی‌کنند خواستند تا به این اصول پایبند باشند و به هم‌نوعان خود تذکرات لازم را ارائه دهند.
امام‌جمعه ارومیه با اشاره به ضرورت همکاری همه اقشار جامعه و مسئولان با نیروهای انتظامی برای حل مشکلات مرتبط با حجاب و عفاف، از اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و حمله به کنسولگری ایران در دمشق انتقاد کرد و اعلام داشت که این اقدامات نمی‌تواند بدون پاسخ مانده و جمهوری اسلامی ایران به‌طور قاطع به آن‌ها واکنش نشان داده است.
وی همچنین به پیش‌بینی‌های 40 سال پیش مقام معظم رهبری اشاره کرد که قدرت نظامی ایران به حدی خواهد رسید که هیچ دشمنی جرأت حمله به کشور را نخواهد داشت. امام‌جمعه ارومیه تأکید کرد: با حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی، قدرت و اقتدار کشور به اثبات رسیده و ایران نشان داده است که قدرت رژیم صهیونیستی و حامیان آن قابل شکست است.

در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، حجت‌الله و المسلمین سید مهدی قریشی تأکید کردند که یکی از مهم‌ترین درخواست‌های مقام معظم رهبری، ترویج و نهادینه‌سازی عفاف و حجاب در جامعه است. ایشان از تعهد و ایمان بسیاری از بانوان به این ارزش‌های دینی یاد کردند و از آن دسته از بانوانی که این قوانین شرعی را رعایت نمی‌کنند خواستند تا به این اصول پایبند باشند و به هم‌نوعان خود تذکرات لازم را ارائه دهند.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به ضرورت همکاری همه اقشار جامعه و مسئولان با نیروهای انتظامی برای حل مشکلات مرتبط با حجاب و عفاف، از اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و حمله به کنسولگری ایران در دمشق انتقاد کرد و اعلام داشت که این اقدامات نمی‌تواند بدون پاسخ مانده و جمهوری اسلامی ایران به‌طور قاطع به آن‌ها واکنش نشان داده است.

وی همچنین به پیش‌بینی‌های 40 سال پیش مقام معظم رهبری اشاره کرد که قدرت نظامی ایران به حدی خواهد رسید که هیچ دشمنی جرأت حمله به کشور را نخواهد داشت. امام‌جمعه ارومیه تأکید کرد که با حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی، قدرت و اقتدار کشور به اثبات رسیده و ایران نشان داده است که قدرت رژیم صهیونیستی و حامیان آن قابل شکست است.

در پایان، ایشان به روز ارتش و تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و از تلاش‌ها و دفاع جانانه ارتشیان و سپاهیان از مرزها و نظام جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

سید قریشی در خطبه‌های نماز جمعه به موضوع حق‌الناس و اهمیت رعایت قوانین سد معبر و پارک دوبل پرداخته و تأکید کرد این مسائل نه تنها از جنبه‌های شرعی و دینی بلکه از منظر اجتماعی و حقوق شهروندی نیز اهمیت دارند و حق الناس است و باید مردم به رعایت این موارد توجه ویژه داشته باشند چرا که در دنیای آخرت بایستی جوابگوی این مسائل و حق الناس باشیم.
وی با بیان اینکه نقض این قوانین به گ‌طور مستقیم بر زندگی و آسایش دیگران تأثیر می‌گذارد، از شهروندان خواسته‌اند تا با رعایت این اصول، به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و در جهت ایجاد جامعه‌ای منظم و متمدن گام بردارند

امام جمعه ارومیه در پایان، به روز ارتش و تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و از تلاش‌ها و دفاع جانانه ارتشیان و سپاهیان از مرزها و نظام جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×