» اجتماعی » هدف دشمنان از ترور سید علی خامنه‌ای ضربه‌زدن به‌نظام بود
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

هدف دشمنان از ترور سید علی خامنه‌ای ضربه‌زدن به‌نظام بود

تیر 6, 1402 40

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف دشمنان از ترور سید علی خامنه‌ای ضربه‌زدن به‌نظام و مأیوس کردن مردم از انقلاب اسلامی ایران بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک؛ با بیان اینکه ترور سید علی خامنه‌ای، باهدف ضربه‌زدن به‌نظام و مأیوس کردن مردم از انقلاب اسلامی ایران بود، اظهار کرد: دشمنان نظام پس از پیروزی انقلاب نیروهای طراز اول انقلاب و مؤثر در تداوم و استمرار انقلاب، نخبگان و دانشمندان هسته‌ای را مورد هدف خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: ترور ظهرگاه خونین مسجد ابوذر، آغازی بود بر انتقام‌جویی گروه‌های معاند از شخصیت‌های مؤثر در انقلاب اسلامی بود، این فرایند نخست از ترور آیت‌الله سید علی خامنه‌ای کلید خورد و سپس با ترور آیت‌الله سید محمد بهشتی و یارانش در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و نیز ترور شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر وقت، تداوم یافت.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترور دانشمندان هسته‌ای و نخبگان علمی کشور گفت: شواهد و قرائن در طول این چهار دهه، بیانگر این واقعیت است که در این کشور علاوه بر سیاستمداران، عمدتاً مخترعین، دانشمندان و نخبگانی مورد هدف دشمن قرار گرفته‌اند.

ذاکر با بیان اینکه اساس توسعه‌یافتگی هر کشوری نیروی انسانی آن کشور است، گفت: یکی از دلایل دشمن در بحث ترور دانشمندان هسته‌ای نیز جلوگیری از پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران است.

وی عنوان کرد: دشمنان اسلام در طول تاریخ همواره تلاش کرده‌اند تا به هر شکل ممکن امکان رشد و پیشرفت در علومی که می‌تواند، مزیت‌های برتری‌سازی را برای کشورهای اسلامی به ارمغان آورد، از آنها سلب نمایند و این نکته بیانگر عمق کینه و دشمنی آنها با مسلمانان و ترس و نگرانی آنها از شکوفایی دوباره تمدن اسلامی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×