» اقتصادی » هر کس مانع تولید باشد، باید برکنار شود
اقتصادی - پیشخوان - میاندوآب
استاندار آذربایجان غربی:

هر کس مانع تولید باشد، باید برکنار شود

خرداد 29, 1402 50

استاندار آذربایجان غربی گفت: باید موانع را از سر راه تولیدکننده برداشت و نقش ترمز در مسیر وی را نداشت و هر کس هم مانع تولید باشد، باید برکنار شود.

به گزارش حرف رک به نقل از زرین خبر، محمدصادق معتمدیان در نشست با فعالان اقتصادی در میاندوآب با اشاره به شرایط اقتصادی، اظهار کرد: تمام هم‌وغم دولت حل مشکلات اقتصادی و واحدهای تولیدی بوده و در این راستا نیز جلسات و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی را به شهرستان‌ها انتقال داده‌ایم.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تولیدکنندگان سربازان جبهه تولید هستند، افزود: بخشی از مشکلات در حوزه کلان و ملی و برخی مشکلات نیز در حوزه مالی و سرمایه در این استان، بررسی و مسائل کلان به مرکز منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حمایت‌های مالی یکی از مطالبات فعالان اقتصادی است، گفت: برخی مشکلات و ناهماهنگی بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات وجود دارد که باید رفع شود.

معتمدیان تصریح کرد: طبق برنامه هفتم توسعه، بانک‌های ناکارآمد باید رویه خود را عوض کنند و در غیر این صورت از چرخه حذف شده و بانک‌های همسو با برنامه‌های دولت تقویت می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی از نیاز خود به تسهیلات بانکی بکاهند و راهکارهای جدیدی در این زمینه پیدا کنند، اظهار کرد: واحدهای تولیدی از ظرفیت سرمایه‌گذاران و بازار بورس برای جذب سرمایه در گردش استفاده کرده و وابسته به بانک‌ها نباشند.

وی در ادامه با اشاره به موقعیت و وضعیت میاندوآب، گفت: میاندوآب از موقعیت، آب‌وخاک و زمین مناسبی برخوردار بوده و از نظر گردشگری و کشاورزی و به‌ویژه تولید نهال و واحدهای صنعتی، از قطب‌های مهم در آذربایجان غربی است.

معتمدیان با بیان اینکه توسعه شهرک صنعتی میاندوآب مدنظر مسئولان شهرستانی باشد، افزود: وضعیت کنونی شهرک صنعتی میاندوآب مناسب نبوده و باید بحث ساماندهی وضعیت موجود و توسعه شهرک با جدیت دنبال شود.

استاندار آذربایجان غربی با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: شایسته نیست که تولیدکنندگان این شهرک پس از احداث آن، مشکل آب، برق و انتقال سند داشته باشند.

وی با بیان اینکه هر کس مانع تولید باشد، باید برکنار شود، گفت: باید موانع را از سر راه تولیدکننده برداشت و نقش ترمز در مسیر وی را نداشت.

معتمدیان افزود: منطقه ما یک منطقه کشاورزی است و در نیمه نخست سال تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شود تا بتوانند محصولات را خریداری کنند.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: بزرگ‌ترین طرح شناسایی منابع معدنی استان در دولت سیزدهم در این منطقه با همکاری مرکز ژئوفیزیک انجام شده است.

وی ادامه داد: برای استفاده بهتر از ظرفیت مرز و بازارچه‌های مرزی، نیاز به احداث یک ترمینال و بارانداز کالاها وجود دارد و میاندوآب یکی از مکان‌های مهم برای احداث این بازارچه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×