» تایم لاین مجازی » هشتگ «مرز پر گهر» ترند برتر توئیتر شد
تایم لاین مجازی - تیتر یک
با تلاش کاربران فضای مجازی آذربایجان غربی؛

هشتگ «مرز پر گهر» ترند برتر توئیتر شد

خرداد 28, 1402 80

کلیدواژه «مرز پر گهر» با هدف توجه دادن مسئولین آذربایجان غربی برای استفاده از ظرفیت و فرصت هم‌مرزی این استان، ترند برتر توییتر شد.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی حرف رک، استان آذربایجان غربی جزو معدود استان‌های کشور است که با سه کشور عراق، ترکیه و آذربایجان همرز است و 11 گمرک فعال در شهرهای مختلف دارد.

با وجود گمرکات متعدد در این استان، شاخص‌های اقتصادی و وضع معیشت مردم چندان رضایت‌بخش نیست.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و توجه به مناطق مرزی، حالا افکار عمومی استان آذربایجان غربی خواهان تغییر سیاست‌های دولتی و نگاه فرصت محور به گمرک‌های این استان است.

فعالین مجازی استان آذربایجان غربی مطالبات و خواسته‌هایشان دررابطه‌با استفاده از ظرفیت مرزی این استان و فرصت هم مرزی با سه کشور را با کلیدواژه «مرز پر گهر» ترند برتر توییتر کردند.

خواسته اصلی کاربرانی که «مرز پر گهر» را ترند کردند؛ رونق مرزها و گمرکات مرزی آذربایجان غربی برای صادرات محصولات مهم کشاورزی است.

همچنین با توجه ظرفیت بزرگی که این استان به‌خاطر وجود آثار باستانی، مکان‌های دیدنی و امکان تفریحی و تجاری دارد؛ جذب گردشگر خارجی، یکی دیگر از مطالبات اصلی کاربران در فضای مجازی بود.

افکار عمومی آذربایجان غربی بر این باورند که با رونق مرزها و استفاده از این فرصت بزرگ خدادادی، باعث کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای جمعیت قابل‌توجهی از جوانان شهرستانی می‌شود.

طبق اعلام وبگاه‌های معتبر جهانی هشتگ «مرز پر گهر» بیش از 21 هزار توییت و ری‌توییت در شبکه اجتماعی توییتر به خود اختصاص داده است.

شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز از این مطالبه عمومی بی‌نصیب نمانده و کاربران با استفاده از این ظرفیت خواسته‌هایشان را به همراه فراخوان پیج‌های رسمی مسئولین استانی و کشوری انجام دادند.

بعدازاین مطالبه عمومی، سید سلمان ذاکر، نماینده مردم شهرستان ارومیه، با تذکری به معاون اول دولت سیزدهم خواستار بررسی وضعیت مرز سرو شد.

به دنبال این موج مطالبه‌گری، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی روز سه‌شنبه برای افتتاح رسمی پایانه مرز رازی به استان آذربایجان غربی سفر می‌کند تا دست‌کم یکی از خواسته‌های مردم استان آذربایجان غربی را محقق کند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×