» اخبار استان » ارومیه » هشدار زرد هواشناسی در آذربایجان غربی صادر شد
ارومیه - پیشخوان - گفتگو

هشدار زرد هواشناسی در آذربایجان غربی صادر شد

شهریور 26, 1402 50

رئیس اداره هواشناسی آذربایجان غربی با صدور هشدار سطح زرد از وقوع رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد در شمال استان خبر داد.

به گزارش حرف رک، مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار درناسسی از صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در آذربایجان غربی خبر داد و اظهار داشت: بر اساس بررسی آخرین الگوهای پیش‌یابی و با عبور امواج تراز میانی جو وضعیت جوی استان در روز یکشنبه به مورخه 1402/06/26 به‌صورت رگبار باران و رعدوبرق همراه با وزش باد خواهد بود.

وی ادامه داد: در نیمه شمالی آذربایجان غربی رعدوبرق و در مناطق مستعد به‌صورت تگرگ و تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به نقشه‌های پیش‌یابی و وضعیت جوی استان احتمال آب‌گرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتمال برخورد صاعقه وجود دارد.

وی با بیان این که این شرایط تا اواخر وقت روز دوشنبه در استان استقرار خواهد داشت عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی برای آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها بایستی آمادگی لازم را داشته باشند.

صابری ادامه داد: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه مسیل‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مرتفع – توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی توصیه می‌شود.

وی با اشاره به خنک‌ترین و گرم‌ترین شهر استان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، چالدران با دمای مثبت هفت درجه خنک‌ترین و پلدشت با مثبت ۲۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان گزارش شده است.

صابری تأکید کرد: از عشایر درخواست می‌شود تا پایان فعالیت سامانه بارشی در استان از چرای دام و تردد در ارتفاعات و نقاط مرتفع پرهیز کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×