» اخبار استان » خوی » همایش پسران حاج‌قاسم در خوی برگزار شد
خوی

همایش پسران حاج‌قاسم در خوی برگزار شد

دی 13, 1402 زمان مطالعه: 1 دقیقه 00

در سال‌روز شهادت سردار شهید سلیمانی همایش پسران حاج قاسم در شهرستان خوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «حرف رک» به نقل از خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» در آستانه سالگرد سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی همایش  پسران حاج‌قاسم با حضور دانش‌آموزان پسر مدارس شهرستان خوی در محل سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و آموزشی بوتراب خوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام ناصر اکبرزاده معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان‌غربی در این همایش ضمن گرامیداشت دهه بصیرت و سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: ایمان، اخلاص، ایثار، مقاومت، ساده‌زیستی و ولایت‌مداری از مهم‌ترین ویژگی‌های سردار سلیمانی بود و باید از این مناسبت‌ها که عزت و اقتدار نظام را به همراه داشته است برای بصیرت‌افزایی نسل جوان استفاده کنیم.

وی مهم‌ترین اولویت دشمن را کم‌رنگ جلوه‌دادن مناسبت‌های ملی و مهم باهدف تضعیف پایه‌های انقلاب و نظام عنوان کرد و افزود: حضور در صحنه و گوش‌به‌فرمان رهبری بودن مانع تحقق فتنه‌های دشمنان خواهد شد و دشمنان با حضور شما نوجوانان و جوانان بصیر در صحنه آرزوی براندازی نظام اسلامی ما را به گور خواهند برد.

این مقام حوزوی با تأکید بر ضرورت تداوم راه شهیدان گفت: باید همانند شهید سلیمانی به معنای واقعی به مردم خدمت کنیم و بدانیم که دشمن هر آن‌قدر که بخواهد ناامیدی را در جامعه گسترش دهد بجایی نخواهد رسید.

اکبرزاده  مکتب حاج‌قاسم سلیمانی را مکتبی سازنده و مروج ایثار و شهادت دانست و ترویج سیره و مکتب سردار سلیمانی را وظیفه اصلی همه عنوان و تصریح کرد: صلابت، استواری و ایمان خالص شهید سلیمانی رمز ماندگاری و جاودانگی او بود این سردار بزرگ اسلام  تربیت‌یافته مکتب امام حسین (ع) و عاشورا است و ترویج مکتب سردار سلیمانی صیانت از شعائر انقلاب اسلامی و گام بلندی در راستای صیانت از شعائر انقلابی و اسلامی است که باید باقدرت در جامعه دنبال شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در جنگ نرم، دشمن به دنبال تضعیف باورهای دینی مردم و آسیب به اعتماد مردم به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی است و این کار را از طریق فضای مجازی و جنگ رسانه‌ای انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: دشمنان برای ناامید کردن مردم و سانسور دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در تلاش هستند؛ بنابراین تبیین دستاوردهای نظام و انقلاب به‌خصوص نسل جوان و نوجوان از ملزومات کشور بوده به طوری‌که از مهم‌ترین وظایف هر مسئول و صاحب تریبونی در نظام این است که باید برای مردم توضیح دهند چه بودیم و چه شدیم و به این طریق راه‌های نفوذ شیاطین به اذهان مردم را ببندند چراکه با سکوت قطعاً آنچه را که دشمن می‌خواهد جوانان ما آن را باور خواهند کرد.

لازم به ذکر است دانش‌آموزان با گلباران تمثال مبارک سردار شهید سلیمانی به بزرگ‌مرد عرصه ایثار و مقاومت ادای احترام کردند.

گفتنی است؛ نواختن زنگ‌مقاومت و بصیرت و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی از دیگر بخش‌های این همایش بود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×