» پیشخوان » همکاری کانون پرورشی آذربایجان غربی با منطقه آزاد ماکو برای تدوین برنامه مشترک
پیشخوان - ماکو
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی خبرداد:

همکاری کانون پرورشی آذربایجان غربی با منطقه آزاد ماکو برای تدوین برنامه مشترک

خرداد 2, 1402 زمان مطالعه: 5 80

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی از تدوین ماموریت تربیتی مشترک با سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد.

به گزارش حرف رُک به نقل از مرزداران، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی از تدوین مأموریت تربیتی مشترک بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد.

زهرا آب سوران مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در نشستی که با معاون فرهنگی، ‌اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو داشتیم به همکاری و اجرای برنامه‌های مشترک بین دو سازمان تأکید شد؛ لذا بدین منظور تماشاخانه سیار این کانون در منطقه آزاد ماکو با استقبال خوب خانواده‌ها و کودکان بخصوص در روستاهای مرزی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های تماشاخانه سیار و جشنواره‌های مشترک باعث می‌شود تا نتایج خوبی را در عرصه‌های تربیتی، ‌فرهنگی و پرورش خلاقیت و استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان استان شود افزود: هم‌افزایی این سازمان‌ها به کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان در قالب فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی کمک می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی به راه اندازه موزه سیار کودک اشاره کرده و گفت: موضوع این موزه سیار، تاریخ، میراث‌فرهنگی، ایران‌شناسی و با محوریت آموزشی، تعاملی، مشارکتی و مخاطب‌محور برای قشر کودک و نوجوان می‌باشد که با همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو اجرا می‌شود.

وی از دوره‌های علمی، آموزشی و هنری برای تمام مقاطع تحصیلی خبر داده  تصریح کرد: دوره‌های علمی، آموزشی و هنری برای تمام مقاطع تحصیلی و برنامه‌های فرهنگی خلاقانه هم اکنون در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

آب سوران با اشاره به محورهایی که می‌توان در خصوص آن با سازمان منطقه آزاد ماکو تعامل کرد، گفت:  باتوجه‌به رسالت و جایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تماشاخانه سیار در این دوره، برنامه‌ریزی‌های دقیق، تشکیل کارگروه‌های میدانی و فعال، لزوم تشکیل گروه‌های باانگیزه و توانمند و تبیین و تعریف دقیق تماشاخانه‌ و موزه سیار برای نهادهای مختلف به‌منظور تولید برنامه‌ها برای مناطق مرزی و حتی برون‌مرزی از جمله محورهایی است که می‌توان در خصوص آن با سازمان منطقه آزاد ماکو تعامل کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×