» اجتماعی » هیچ روستایی بدون برق در آذربایجان غربی وجود ندارد
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان

هیچ روستایی بدون برق در آذربایجان غربی وجود ندارد

خرداد 9, 1402 40

مدیرعامل شرکت برق آذربایجان غربی گفت: در بحث انتقال برق وضعیت مناسبی نداریم؛ اما بااین‌وجود هیچ روستای بدون برق در استان وجود ندارد.

به گزارش حرف رک؛ طاهر کیامهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حال حاضر در بحث انتقال برق وضعیت مناسبی نداریم؛ اما بااین‌وجود هیچ روستای بدون برق در استان وجود ندارد.

وی با اشاره به هزینه قابل‌توجه صورت‌گرفته در این حوزه طی یک سال گذشته با حمایت دولت سیزدهم گفت: در این مدت یک هزار و ۷۰۵ میلیارد تومان در این استان هزینه شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تصریح کرد: از این میزان یک هزار و پنج میلیارد تومان در حوزه توسعه و ۷۰۰ میلیارد تومان هم در حوزه جاری و نگهداری هزینه شده است.

 وی با اشاره به اینکه امسال می‌خواهیم سه هزار کیلومتر تبدیل شبکه از مسی به خود نگه‌دار داشته باشیم، افزود: در استان باید هشت هزار کیلومتر شبکه تبدیل شود که امسال بخشی از آن را انجام می‌دهیم.

در زلزله خوی برای ۱۵ هزار چادر فیلتر برقی نصب شد

کیامهر با اشاره به خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان خوی نیز تصریح کرد: در زلزله خوی برای ۱۵ هزار چادر فیلتر برقی نصب شد.

وی گفت: آذربایجان غربی با بیش از یک میلیون و ۴٠٠ هزار مشترک و ٣٨۵ هزار چکاپ روشنایی جزو هشت شرکت کشوری است.

تبدیل چراغ‌های شهری به کم‌مصرف

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی همچنین از برنامه‌ریزی در راستای تبدیل چراغ‌های شهری به کم‌مصرف خبر داد و ادامه داد: در این راستا، ۱۲ هزار و ۵۰۰ چراغ تاکنون تبدیل و ۴۸ میلیارد تومان دراین‌خصوص هزینه شده است.

 کیامهر اضافه کرد: امسال نیز این روند ادامه دارد و امیدواریم بیشترین اقدام ممکن را دراین‌خصوص داشته باشیم.

بیش از ۶۰ درصد مشترکان مشمول پاداش مصرف برق شدند

 وی همچنین با بیان اینکه کاهش مصرف برق در فصل تابستان از جمله برنامه‌ریزی‌های مهم شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی است، گفت: خوشبختانه در استان، مشترکان زیادی کم‌مصرف هستند و سال گذشته بیش از ۶۰ درصد مشترکان مشمول پاداش مصرف برق شدند.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تأکید کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم میزان مصرف برق در زمان اوج در استان به یک هزار و ۴۰۰ مگاوات برسد که امیدواریم با اجرای طرح‌های مدیریت مصرف، روند صرفه‌جویی خوبی داشته باشیم.

 کیامهر بیان کرد: دراین‌خصوص در حوزه مسکونی، کشاورزی و صنعتی، نظیر سال گذشته مشوق‌های خوبی برای کاهش مصرف در زمان اوج، در نظر گرفته شده که اعطای پاداش از جمله آنهاست.

وی افزود: در بخش اداری هم کاهش ۳۰ درصدی مصرف در وقت اداری و ۶۰ درصدی در وقت غیراداری در دستور کار بوده و ابلاغ شده است.

وجود ماینرها و موضوع رمزارز یکی از موضوعات جدید حوزه برق است

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: وجود ماینرها و موضوع رمزارز یکی از موضوعات جدید حوزه برق است که به دو شکل قانونی و غیرقانونی راه‌اندازی می‌شود.

 کیامهر ادامه داد: در بخش مزارع قانونی، از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور باید کار متوقف شود که دراین‌خصوص باتوجه‌به وجود کنتورهای هوشمند، این حوزه به‌صورت مستمر رصد می‌شود.

مزارع غیرمجاز تولید رمزارز برای ما یک چالش است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی بیان کرد: مزارع غیرمجاز تولید رمزارز برای ما یک چالش است.

وی گفت: یکی از دلایل افزایش مصرف تولید رمز ارز است که برای رصد آنها از حوزه داده‌کاوی مشترکان، مشکوک‌ها را استخراج و این مزارع را شناسایی می‌کنیم.

 کیامهر با بیان اینکه در آذربایجان غربی حدود ۳۰ مجموعه رمزارز قانونی وجود دارد، گفت: در هر ماه حدود ۱۰ تا ۱۵ پرونده رمزارز غیرقانونی تشکیل داده و رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×