» اخبار استان » واحدهای صنفی متخلف شهرستان خوی بیش از ۸ میلیارد تومان جریمه شدند
اخبار استان - پیشخوان - تازه های خبر - خوی

واحدهای صنفی متخلف شهرستان خوی بیش از ۸ میلیارد تومان جریمه شدند

اردیبهشت 12, 1402 30

به گزارش حرف رک به نقل از آذرباخیش تقی‌پور محمودی رئیس اتاق اصناف خوی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ۹۵۰۰ مورد بازرسی از صنوف مختلف این شهرستان در سال 1401 اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۵۰۰ پرونده جهت اعمال قانون به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع شده‌اند.

 

وی افزود: در راستای اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی باتکیه‌بر شفافیت و روان‌سازی نظام توزیع ارتقا سطح خدمات‌رسانی، با انجام نظارت‌های مستمر در بازار در تلاش هستیم با حذف دلالان و واسطه‌ها، کالای مصرفی را به دست مردم به قیمت تمام شده برسانیم.

 

رئیس اتاق اصناف خوی اظهار داشت: در سال گذشته به دو هزار و پانصد واحد صنفی به علت گران‌فروشی تذکر شفاهی و کتبی داده شده است که این نشان از عزم اتاق اصناف برای مقابله با گران‌فروشی و کم‌فروشی است.

تقی‌پور محمودی به سامانه 124 وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: این سامانه به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های شهروندان می‌باشد که در سال ماضی بیشترین تماس در خصوص تخلفات گران‌فروشی، لوازم‌خانگی به‌ویژه موبایل و صنف مکانیکی با رسته صافکاری بود.

 

وی تصریح کرد: شناسایی مشکلات و موانع توسعه و ارتقا فعالیت‌های صنفی یکی از وظایف ذاتی اتاق اصناف می‌باشد که متأسفانه در تصمیمات شهری که گاهی اوقات برخی از اصناف را هم درگیر می‌کند، اتاق اصناف جایگاه چندانی ندارد و این امر در طول زمان موجب ایجاد نارضایتی اصناف خواهد شد.

 

رئیس اتاق اصناف خوی در پایان به تعامل و همکاری تنگاتنگ برخی از دستگاه‌های خدمات‌رسان مخصوصاً ادارات صمت، فرمانداری، بهداشت، دارایی، تأمین اجتماعی و سپاه و بسیج اشاره کرد و افزود: همیاری و تعامل با اتاق اصناف در بهبود عملکرد و انجام کلیه امورات اجرائی نقش بسزایی خواهند داشت.

 

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×