» اخبار استان » واکنش‌های کاربران توییتر به حادثه تروریستی کرمان
اخبار استان - تیتر یک

واکنش‌های کاربران توییتر به حادثه تروریستی کرمان

دی 14, 1402 40

 وقوع انفجارهای تروریستی حین برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان با موج محکومیت افکار عمومی در فضای مجازی روبه‌رو و سبب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، بر اساس اعلام رسانه‌ها، ساعت ۱۴:۵۰ دقیقه در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان و در جمع مردم انفجار مهیبی به گوش رسید که بلافاصله تیم واکنش سریع در محل حضور یافت.

در نخستین انفجار تروریستی که در زیرگذر گنبد جبیله در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان رخ داد تعداد زیادی به شهادت رسیده و تعدادی زیادی مصدوم شدند که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

برخی از منابع مستقر در کرمان که در صحنه انفجار امروز حضور دارد، اعلام کردند که در ورودی گلزار شهدای کرمان، دو کیف بمب‌گذاری شده وجود داشته است که عامل یا عاملین این حادثه ظاهراً با ریموت بمب‌ها را منفجر کرده‌اند؛ این در حالی بود که در برخی خبرها عنوان شده بود که دو عملیات انتحاری صورت‌گرفته است.

پس از انفجار مهیب، بلافاصله تعدادی زیادی آمبولانس در محل این انفجار حاضر شده‌اند تا اگر بر اثر این انفجار افرادی مجروح شده باشند به مراکز درمانی منتقل شوند.

در پی ازدحام جمعیت در محل، تعداد از هم‌وطنان دچار مصدومیت شده‌اند که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند، لحظاتی پس از انفجار نخست، در ساعت ۱۵:۱۷ دقیقه دومین انفجار در درگاه قلی بیگ رخ داد و بلافاصله مردم از مسیر منتهی به گلزار شهدا تخلیه شده و نیروهای امنیتی و انتظامی در حال کنترل اوضاع بوده تا سریعاً علت این انفجار را اعلام کنند.

طبق گزارش‌ها از محل انفجار، انفجار نخست ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی و انفجار دوم در یک‌کیلومتری مزار بوده و خارج‌ازمسیر زائران و گیت‌های بازرسی بوده است.

در پی دو انفجار تروریستی در کرمان، برخی اکانت‌های اسرائیلی مدعی شدند در این انفجار یکی از فرماندهان ارشد سپاه کشته شده است که پیگیری‌های خبرنگاران نشان داد این خبر کذب بوده و هیچ‌کدام از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در حوالی منطقه انفجار حضور نداشته‌اند.

طبق آخرین گزارش‌ها از بیمارستان‌های کرمان، تاکنون ۱۰۳ نفر در انفجار تروریستی کرمان به شهادت رسیده‌اند و تعداد مصدومان نیز علی‌رغم اینکه ۱۸۸ نفر اعلام شده اما پس از بررسی نهایی احتمالاً از مرز ۲۰۰ نفر عبور خواهد کرد.

پس از انتشار اولین خبر از این حادثه، کاربران فعال فضای مجازی آذربایجان‌غربی همراه با فعالان فضای مجازی سراسر کشور در صفحات توییتری خود این واقعه را با دو هشتگ #ما_ملت_شهادتیم #ایران_تسلیت # محکوم کردند.

وقوع انفجارهای تروریستی حین برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان و به خاک و خون کشیده‌شدن شماری از مردم با موج محکومیت افکار عمومی در فضای مجازی روبه‌رو و سبب شد بسیاری از کاربران در فضای توئیتری از ترس دشمنان حتی از زوار شهید حج قاسم سلیمانی بنویسند.

برخی از کاربران در صفحه توییتر خود نوشتند؛ داغی که با خونی دیگر تازه شد.

کاربری با نام نیکو در صفحه توییتری با انتشار شهادت کودک سه‌ساله خودنوشت: تاریخ قلمت بشکند اگر ننویسی؛ اینان از کوچک‌ترین عاشق حاج‌قاسم هم می‌هراسند.

یکی دیگر از توئیت‌ها که توجه مردم را به خودش جلب کرد و کامنت‌های مختلفی از سوی آنان نیز داشت، توییت کاربر آیلار است که نوشت بود: زمانی که از وجودت هراس داشتند فکر کردند با شهید کردنت همه چی تمام می‌شود؟ ولی الان از زائرانت می‌هراسند! نمونه ترسشان انفجار ساعت قبل در کرمان است، ننگ بر آنها

کاربر حاج‌مهتی نیز در توییت خودنوشت: اقدامات کور و ناجوانمردانه امروز در کرمان باعث نمی‌شود که مردم از عقیده و باورشان دست بردارند؛ بلکه باعث می‌شود تا عشق و علاقه‌شان به این مسیر و درست بودن این راه افزون‌تر شود.

کاربر حدیث نیز در صفحه توییتری خود به زبان ترکی نوشت: «حاجی سنین زوارینان دا گورخولار» «بیلمیلر، شهادت بیزیم بختیمیزده، ازلدن یازیلیب»

نعنا کاربر دیگری نیز پس از این حادثه تروریستی نوشت: به هوایی که توش زن و بچه بی‌گناه و جوان و پیر بی‌دفاع کشته می‌شوند می‌گویند هوای قشنگ پس اگر بی‌شرف نیست پس چیه؟؟

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×