» اجتماعی » وزیر راه و شهرسازی باید پاسخ‌گوی چرایی توقف طرح نهضت ملی مسکن باشد
اجتماعی - اخبار استان - ارومیه - تیتر یک

وزیر راه و شهرسازی باید پاسخ‌گوی چرایی توقف طرح نهضت ملی مسکن باشد

خرداد 20, 1402 50

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی باید پاسخگوی چرایی کندی یا توقف طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها باشد.

کمال حسین‌پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری حرف رک؛ با انتقاد از روند کُند و حتی توقف اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بسیاری از شهرستان‌ها اظهار کرد: یکی از وعده‌های اصلی دولت سیزدهم، طرح نهضت ملی مسکن بوده؛ اما هم‌اکنون پس از گذشت دو سال از عمر دولت، اجرای این طرح با مشکلات و چالش‌های متعددی روبه‌رو شده است.

وی افزود: همچنین متأسفانه اعتبارات ملی موردنیاز این طرح بزرگ تأمین نشده و هزینه آماده‌سازی اراضی الحاقی و توسعه منفصل بسیار بالا است.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در بسیاری از شهرستان‌ها هنوز زمین برای اجرای طرح مشخص نشده و مشکلات ناشی از تغییر کاربری، افزایش تراکم و مالکیت اراضی واگذار شده توسط دستگاه‌های اجرایی تاکنون به قوت خود پابرجا است.

وی تصریح کرد: در این راستا وزیر راه و شهرسازی باید توضیح دهد که برنامه این وزارتخانه برای روبه‌روشدن با چالش‌های طرح نهضت ملی مسکن چیست و چرا روند اجرای این طرح در بسیاری از شهرها به‌کندی پیش رفته یا متوقف شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×