» تازه های خبر » وصیت‌نامه «شهيد محرم حسن‌زاده»
تازه های خبر - فرهنگی

وصیت‌نامه «شهيد محرم حسن‌زاده»

دی 11, 1402 30

«شهيد محرم حسن‌زاده» در قسمتی از وصیت‌نامه خود خطاب به مادرش نوشت: دعا كن شهادت نصيبم شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» «شهید محرم حسن‌زاده» چهارم تیر ۱۳۳۹ در یک خانواده متدین در ماه محرم در روستای رند از توابع شهرستان ماکو دیده به جهان گشود. گویی از بدو تولد سرنوشت وی با عاشورا و محرم گره‌خورده بود. به همین مناسبت نام او را محرم گذاشتند و در دوران اوج‌گیری انقلاب اسلامی که جوانی بیش نبود در تظاهرات و راه‌پیمائی‌ها حضور فعال داشت و بر درودیوار شهر و روستا شعارهایی مبنی بر آگاهی مردم نسبت به جنایات رژیم منفور پهلوی را می‌نگاشت و حتی دراین‌رابطه بنا به قول برادر شهید نزدیک بود گرفتار مأموران رژیم طاغوت شود. بعد از پیروزی انقلاب باتوجه‌به علاقه وافری که به انقلاب شکوهمند اسلامی داشت لباس مقدس پاسداری را بر تن نمود تا از دستاوردهای انقلاب اسلامی حراست و پاسداری کند.

وی دهم تیر ۱۳۶۰، در نبرد بی‌امان خود در آبادان در گرماگرم جهاد و مبارزه با متجاوزین عراق از ناحیه چشم مورد اصابت تیر دشمن قرار گرفت و درست یک هفته قبل از اینکه به خانه مراجعت کند و لباس دامادی بر تن نماید جامه والای شهادت را به قامت جان پاکش پوشاند و جام لبریز شهادت را سر کشید.

وصیت خواندنی «شهید محرم حسن‌زاده» را با هم می‌خوانیم:

وصیت‌نامه مرا به پدر بزرگوارم بدهید.

ای پدر ارجمندم، مرا حلال کن و با استقامت و صبر و بردباری در انجام مسئولیت‌های اسلامی بکوش

و به دعا خیر خود همچون همیشه یادم کن. ای مادر مهربانم سلام مرا بپذیر و حلالم کن. مبادا در فقدان من گریه کنی؛ چون که در جهت آرزویم در حرکتم. دعا کن شهادت نصیبم گردد و خواهران عزیزم در راه خدا و برای رضایت خدا کوشش کنید.

مرد آفرین باشید و در تربیت فرزند و تحویل افرادی صالح به جامعه تلاش کنید. ای روحانیون متعهد و مسئول؛ به معرفی هر چه دقیق‌تر اسلام محمد (ص) همت گمارید. با نوشتن کتاب‌های ارزنده مکتب اسلام و شیوه پیامبر و ائمه را برای این نسل تشنه روشن کنید و نونهالان عزیز جامعه را از غرق‌شدن در منجلاب مکتب‌ها و ایسم‌ها نجات دهید.

وصیت‌نامه‌ام را در این سطور می‌نگارم. باشد که بعد این پیام خونم باشد. ای رهبر انقلاب، ای روح خدا و ای از تبار ابراهیم. ای حسین زمان و ای بت‌شکن دوران که بت‌ها را شکستی و باز هم برای شکستن بت‌های دیگر تبر ایمان در دست داری و چون شیر غران می‌خروشی و باقیمانده این مظاهر پلید و تباهی می‌تازی و در این راه امت را به اعتصام به حبل الهی می‌خوانی.

از همه شما می‌خواهم که بعد از من گریه که بیانگر ضعفتان باشد نکنید، و به یادآورید کسانی را که در این انقلاب ۱۹ تن از افراد خانواده خود را فدای اسلام و امام نمودند. از شما می‌خواهم که در صورت امکان شب‌های جمعه برایم دعا بخوانید تا با طلب آمرزش هر چه بیشتر از بارگاه احدیت روحم را شاد نمایید. اکنون که اینجانب محرم حسن‌زاده پیرو خط امام، دیگر دوستان و برادران به یاری پروردگار می‌رویم.

درود بر امام خمینی بت‌شکن

محرم حسن‌زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×