» تازه های خبر » وصیت‌نامه «شهيد محمد اسماعيلی ممكانی»
تازه های خبر - فرهنگی

وصیت‌نامه «شهيد محمد اسماعيلی ممكانی»

دی 13, 1402 30

«شهید محمد اسماعیلی ممکانی» در قسمتی از وصیت‌نامه خود نوشت: هیچ‌وقت نگذارند خط امام و انقلاب خالی بشود؛ چون راه رستگاری، پیروی از امام خمینی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» یکم فروردین ۱۳۴۲، در روستای ممکان، از توابع شهرستان ارومیه در یک خانواده متدین و مذهبی متولد شد. در ایام کودکی به علت کمک به خانواده و نبود امکانات تحصیلی از نعمت سواد محروم ماند و به شغل کشاورزی مشغول شد و ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد.

در سال ۱۳۶۳ به ندای رهبر انقلاب لبیک گفت و به عضویت بسیج مقاومت روستای ممکان پیوست، و به‌عنوان پاسدار در جبهه‌ها حضور یافت، تا به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی تحقق بخشد. او علاقه وافری به انقلاب اسلامی داشت و جوانان روستا را به حمایت و پشتیبانی از انقلاب دعوت می‌نمود.

سرانجام بیست و نهم خرداد ۱۳۶۴، در منطقه سرو، حین انجام‌وظیفه و به هنگام نگهبانی، بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

روحش شاد و یادش گرامی باد

وصیت‌نامه «شهید محمد اسماعیلی ممکانی» را ذیل با هم می‌خوانیم:

بسمه‌تعالی

با سلام به محضر مبارک رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و با درود به ارواح پاک و مطهر شهیدان انقلاب اسلامی ایران
اینجانب محمد اسماعیلی ساکن قریه ممکان سال ۱۳۶۳ به ندای رهبر انقلاب پاسخ داده و به عضویت بسیج مقاومت قریه ممکان پیوستم تا به اهداف امام پاسخ داده و آرمان‌های امام عزیزم را به‌جای آورم.

لذا پس از درک کامل امام و انقلاب و شهدای عزیز این راه صحیح را خودم انتخاب نموده تا بلکه بتوانم به این انقلاب خدمتی نموده باشم. خودم عضو خانواده شهدا بوده و آرزویم شهادت است، تا بلکه اگر خداوند خواسته باشد به آرزوهایم رسیده باشم. اگر خواسته خدا باشد و لیاقت آن را داشته باشم، چون خونم از خون شهدای گلگون‌کفن این دیار نیست.

لذا اینجانب بنده حقیر محمد اسماعیلی ممکان ساکن قریه ممکان محال صومای به تمام اهالی قریه خودم سلام می‌رسانم و آرزو دارم که تمامی جوانان پشتوانه انقلاب و امام عزیز باشند و نگذارند این مملکت عزیز به دست اجانب بیفتد و کارهای که در این مملکت شده، به‌هیچ‌عنوان قابل‌تحمل نیست. پس بایستی دست‌به‌دست هم داده و حافظ این مملکت باشند چنانچه امام می‌فرمایند عشایر و مرزنشینان باید از مرزهای مملکت و این خاک و بوم نگهداری نمایند.

بنابراین من به پدر و مادرم و برادر و خواهرانم و بالاخره از تمامی خویشان استدعا دارم همیشه و همه زمان پشتیبان امام و انقلاب باشند. هیچ‌وقت نگذارند خط امام و انقلاب خالی بشود؛ چون راه رستگاری، پیروی از امام خمینی است.

این وصیت‌نامه ناقابل بنده را به‌خوبی مطالعه نموده و به آن عمل نماید. انشاءا… .

خداحافظ تا ظهور مهدی موعود

محمد اسماعیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×