» تازه های خبر » وصیت‌نامه شهيد يوسف الياسي
تازه های خبر - فرهنگی

وصیت‌نامه شهيد يوسف الياسي

اردیبهشت 30, 1403 70

شهید یوسف الیاسی در وصیت‌نامه خودنوشت: نماز را که ستون دین است به جماعت به پا دارید که ابرقدرت‌ها از جماعت شما می‌ترسند و همچنین بعد از نمازها برای سلامتی و طول عمر امام دعا کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»«شهید یوسف الیاسی» سیزدهم اسفند ۱۳۴۲، در یک خانواده مذهبی شهرستان سلماس به دنیا آمد. پس از طی دوران کودکی قدم به عرصه پاک مدرسه گذاشت و تا مقطع اول متوسطه به تحصیلات خود ادامه داد. بعد از آن مایل بود که به عضویت بسیج انقلاب اسلامی درآید، ولی خانواده‌اش برای او اجازه این کار را ندادند و وی برای چندین سال درس‌ومشق را رها کرده و پس از آن به طور داوطلب دفترچه آماده‌به‌خدمت دریافت کرده و به خدمت مقدس زیر پرچم رفت.

به طور داوطلب عضو بسیج شده و به جبهه رفت. در راه انقلاب و پیروزی نهضت امام خمینی فعالیت‌های بیشتری از خود در این راه‌نشان داد و همیشه مردم را برای ادامه راه امام و راه شهدا تشویق می‌کرد از مردم می‌خواست که به جبهه‌ها اعزام شده و اسلحه‌های ایثارگران شهید شده را به دست بگیرند.

از خصوصیات بارزش می‌توان گفت که وی فردی شوخ‌طبع و مهربان و زنده‌دل بود و نسبت به همه افراد خانواده مهر می‌ورزیدند و تا آنجا که می‌توانست مدافع مظلومان و محرومان بود. سعی می‌کرد که به تک‌تک گفته‌های امام جامه عمل بپوشاند و خلاصه کلام اینکه او به‌قدری تهذیب نفس کرده بود که هم‌رزمانش او را در جبهه به‌عنوان پیش‌نماز خود قرار داده بودند و قرآن خواندن را از او می‌آموختند.

مادرش در هنگام اعزام یوسف به جبهه می‌گوید: در هنگام اعزام یوسف به جبهه به من گفت: مادر تو به همراه من به مسجد جامع شهر نیا، چون که تو با دیدن من گریه می‌کنی و من از این بابت ناراحت می‌شوم و من در جوابش گفتم که نه فرزندم گریه نمی‌کنم و لذا من به همراه او به آنجا رفتم و یوسف به هنگام سوارشدن به ماشین لباس‌های اضافی‌اش را که همراهش آورده بود به من داد تا اینکه به خانه ببرم و من نیز بعد از آن به او سفارش کردم که فرزندم مواظب خودت باش و او بعد از خداحافظی از من سوار شده و به جبهه رفت.
پس از اعزام به منطقه جنگی اندیمشک راهی جبهه فاو شد و چهارم اسفند ۱۳۶۴، بعد از رشادت‌های فراوان در جبهه‌های خونین خوزستان به درجه رفیع شهادت نایل می‌شود و عاقبت جامه‌های بهشتی را بر تن کرده و در ردیف صلح و شهیدان پسندیده خدا قرار می‌گیرد.

یادش گرامی و نامش جاودانه باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×