» تازه های خبر » وصیت‌نامه شهید جمشید مظهر صفاری
تازه های خبر - فرهنگی

وصیت‌نامه شهید جمشید مظهر صفاری

اردیبهشت 29, 1403 50

شهید جمشید مظهر صفاری در وصیت‌نامه خودنوشت: مطمئن باشید که اسلام پیروز است و باید پیروز شود و برای پیروزی‌اش راه شهدا را ادامه دهید. چون تنها راه رسیدن به سعادت همان راه انبیاء و همان راه رسیدن به لقاءا... است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» «شهید جمشید مظهر صفاری» یکم شهریور ۱۳۴۴ در شهرستان ارومیه در یک خانواده مومن و متعهد به دنیا آمد. تحصیلات خود را تا کلاس اول‌نظری ادامه داد. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در اکثر راهپیمایی‌ها و تظاهرات علیه رژیم شاه شرکتی فعال داشت. بعد از پیروزی انقلاب به عضویت سپاه پاسداران درآمد و مدت 7 ماه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شرکت کرد.
به انقلاب اسلامی و رهبری آن حضرت امام (ره) عشق می‌ورزید و می‌گفت «هر چه جان در بدن داریم باید از انقلاب محافظت کنیم.» تا اینکه سرانجام هجدهم بهمن 1365، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.
روحش شاد و یادش گرامی باد.
پاره ای از وصیت‌نامه «شهید جمشید مظهر صفاری»
بسم ا… الرحمن الرحیم
درود و سلام بر امام عزیزمان که ما را از ظلمت به نورانیت هدایت نمود. درود و سلام به ارواح مقدس شهدا که با خون خود درخت توحید را بارورتر نمودند و درود و سلام به رهروان راه این شهیدان مقلدان روح ا….
خداوندا چگونه وصیت خود را بنگارم در حالیکه سراپا مملو از گناهم و از سنگینی بار گناهانم قلم به روی کاغذ نمی‌چرخد. خداوندا به‌قدری گناه کرده‌ام که آبرو ندارم در درگاهت را بزنم، ولی باز ناامید نیستم. خدایا مرا بیامرز و مرا بطلب و مرا از بندگان پسندیده‌ات قرار بده.
الهی العفو، الهی العفو، الهی العفو
مطمئن باشید که اسلام پیروز است و باید پیروز شود و برای پیروزیش راه شهدا را ادامه دهید. چون تنها راه رسیدن به سعادت همان راه انبیاء و همان راه رسیدن به لقاءا… است. از ولایت‌فقیه خالصانه پشتیبانی کنید که راه آنان نیز راه انبیاء و راه ا… است.
پدر و مادر جان، درود بر شما که جوانان خودتان را مانند ابراهیم و به فرمان روح ا… که فرمان خداست به قربانگاه فرستادید و امید است که انشاءا… قربان شما مورد قبول واقع گردد. و اینجانب نیز آهی به دل راه نخواهم داد و مشتاقانه به دیدارش خواهم شتافت.
پدر و مادر هرگونه ناراحتی و هرگونه افسردگی مطمئناً باعث عذاب روحی من خواهد شد پس خوشحال و امیدوار باشید که راه ما راه خدا می‌باشد.
پدر و مادر مهربانم، من برای شما پسر خوبی نبودم. امیدوارم که مرا عفو کنید و از خداوند تبارک و تعالی‌طلب مغفرت و آمرزش بر همه مسلمین جهان و ستمدیدگان می‌طلبم و ای کاش جان‌ها داشتم و در راه خدا برای نابودی کفر و شرک می‌جنگیدم و شهید می‌شدم. می‌دانید که انسان یک‌بار بیش نمی‌میرد پس بیایید آن هم در راه خدا باشد.
خواهران و برادرانم، پیام شهیدان را به تمام نقاط جهان بفرستید و بگوئید که جوانان اسلام عاشقان شهادت‌اند و شهادت را برای خود زندگی جاویدی می‌دانند. زندگی که روزی آن از خداست و در نزد خدا. پس هیچ‌چیز جز شهادت گلوی تشنه مرا سیراب نمی‌سازد و تنها راه خیروبرکت، سعادت، آزادگی همان شهادت در راه خداست. پس بیایید حقیقت این راه را درک کنیم که شاید از شاهدان زنده تاریخ باشیم.
در پایان از همه اهل فامیل و آشنایان حلالیت می‌طلبم و انشاءا… همگی از متقیان درگاه حق‌تعالی گردیم که شاید نظری بر ما عنایت فرموده و ما را هم در صف شهدا و مقربان اهل عترت و طهارت قرار بدهد.
به جلسه قرآن که چراغ و راه هدایت است تداوم داده و عمل به آن کنید تا شاید در آخرت مورد شفاعت صاحب او گردیم.
والسلام
بنده روسیاه خدا جمشید مظهر صفاری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×