» تازه های خبر » وصیت‌نامه «شهید لطفعلى گرگدل»
تازه های خبر - فرهنگی

وصیت‌نامه «شهید لطفعلى گرگدل»

دی 15, 1402 30

شهید لطفعلى گرگدل در وصیت‌نامه خود نوشت: جامعه‌ای که بخواهد حکومت اسلامی تشکیل بدهد و حکومت اسلامی حکم‌فرما شود باید در راه اسلام و در راه خدا و قرآن کشته و شهید شود و اگر هم شهید نشد باید تاآخرین‌نفس مبارزه کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» «شهید لطفعلی گرگدل» یکم فروردین ۱۳۱5، در شهر سیه چشمه از توابع شهرستان چالدران به دنیا آمد. تا چهارم ابتدایی درس خواند. ازدواج کرد و صاحب دو پسر و دو دختر شد. به‌عنوان پاسدار در جبهه‌ها حضور یافت. هجدهم اردیبهشت ۱۳۶۱ در خرمشهر بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای شهرستان خوی واقع است.
بسم ا… الرحمن الرحیم
«و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل ا… امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون»
«کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند نمرده‌اند، بلکه زنده هستند و در نزد خدا روزی می‌خورند.»
جامعه‌ای که بخواهد حکومت اسلامی تشکیل بدهد و حکومت اسلامی حکم‌فرما شود باید در راه اسلام و در راه خدا و قرآن کشته و شهید شود و اگر هم شهید نشد باید تاآخرین‌نفس مبارزه کرد و در راه خدا جهاد کند که خداوند متعال می‌فرماید: «الذین آمنوا یجاهدون فی سبیل ا… باموالهم و انفسهم اعظم درجه عندا… هم الفائزون» «آنهایی که ایمان آوردند و جهاد می‌کنند در راه خدا با مال و جانشان و با نفس‌هایشان آنها بزرگ‌ترین درجه و رتبه در نزد خدا دارند و آنها هستند رستگاران» زمانی که قرآن این طور و به این طریق انسان را هدایت به راه ا… می‌کند و انسان کامل و باایمان باید در اینجاست که خود را در راه خدا فدای اسلام و قرآن بکند. زیرا تنها هدف انسان به‌سوی ا… بوده و هدف اصلی، معشوق اصلی ما ا… است که امیدوارم من هم بتوانم لیاقت آن را داشته باشم که در راه خدا شهید بشوم و اگر شهید شدم به بنده گریه نکنید که باعث ناراحتی روح بنده می‌شود و هیچ‌گونه ناراحت نشوند، زیرا بنده راه خودم را پیدا کردم و مشتاقانه به این راه شتافتم و شهید شدم و امیدوارم فرزندانم بتوانند راه بنده را بپیمایند و به فرزندانم این وصیت را می‌کنم که نگذارند بعد از من اسلحه‌ام در زمین بماند و بیایند به سپاه به‌جای بنده پاسدار اسلام شوند و این بس است.
امام امت می‌فرماید کاش من هم پاسدار بودم. در برابر این باید تمام جان و مال خودمان را فدای اسلام کنیم و بعد از من بکوشید و در راه اسلام جهاد کنید. انشاءا… اسلام پیروز می‌شود و آن وقت است که مزه اسلام را خواهید چشید و در پایان از خانواده‌ام می‌خواهم برای امام امت بت‌شکن قرن دعای بسیار کنند، زیرا این (امام) بود که اسلام از بین رفته را توانست زنده کند.
به امید پیروزی اسلام بر کفر
والسلام
لطفعلی گرگدل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×