» تازه های خبر » وصیت‌نامه «شهید مجتبی اسکندری»
تازه های خبر - فرهنگی

وصیت‌نامه «شهید مجتبی اسکندری»

دی 17, 1402 40

«مجتبی اسکندری» در وصیت‌نامه خود نوشت: اکنون راه خود را پس از ۱۷ سال پیدا کنم که همان راه امام حسین (ع) است و من دوست دارم حق را در این راه یاری کنم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» «شهید مجتبی اسکندری» یکم شهریور ۱۳۴۶، در شهرستان خوی به دنیا آمد. تا پایان دوره راهنمای درس خواند. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. یازدهم اردیبهشت ۱۳۶۵، در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

بسم ا… الرحمن الرحیم

«إن ا… اشتری من المؤمنین انفسهم و اموالهم بأن لهم الجنه یقاتلون فی سبیل ا… فیقتلون و یقتلون وعداً علیه حقاً فی التوریه الانجیل و القرآن و من اوفی بعهده من ا… فاستبشروا ببیعکم الذی بایعتم به و ذالک هو الفوز العظیم.»

(سوره توبه، آیه 111)

خدایا من یک بنده گناهکار بیش نبوده‌ام و حالا آمده‌ام به ندای هل من ناصر ینصرنی حسین (ع) لبیک بگویم. چون تابه‌حال مرده بودم و اکنون آماده جهاد و شهادت هستم و امیدوارم که خداوند این فیض عظیم را نصیبم گرداند. اگر چه ارزش آن را ندارم.

بنام ا… پاسدار حرمت خون شهیدان و با سلام و درود فراوان بر پیشتازان انقلاب اسلامی و در رأس آنها قائد اعظم امام خمینی پرچم‌دار حماسه‌آفرین حسینی که برای پیشبرد هدف‌های اسلام عزیز بر طاغوت و طاغوتیان خود پیروز گشته و بعد از سلام به پدر و مادر مهربانم و تمامی اهل خانواده و سلام بر تو ای خواهرم و برادران. اینک که خود در میان شما نیست و فقط نامی از من خواهد بود. انتظارم از پدر و مادرم و برادرانم این است که در مرگ من ماتم نگیرید. چون توانسته‌ام راه خود را پس از ۱۷ سال پیدا کنم که همان راه امام حسین (ع) است و من دوست دارم حق را در این راه یاری کنم. ای مادر مهربانم افتخار کن که پسرت در راه اسلام شهید شده است. اگر خواستی برایم گریه کنی به یاد امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفای او در کربلا از جان خود گذشتند، گریه کن. ای پدر ارجمندم، مرا حلال کن و با استقامت و شجاعت از اسلام و ولایت‌فقیه دفاع کن.

خدایا از تو عاجزانه استدعا دارم که مرا با شهدای کربلا حسینی محشور بگردانی. خداوندا تو را به محمد (ص) و آلش قسم می‌دهم، شهادت در راه اسلام را نصیبم کنی و مرا در صف شهدا قرار دهی. ای برادران عزیزم، پیوسته در راه اعتلای اسلام عزیز کوشا باشید و تمامی فرامین امام را با جان‌ودل پذیرا باشید. زمان حسین (ع) است و ایام عاشورا. در نمازهایتان کوتاهی نکنید و اما تو ای خواهر گرامی من، حجاب عفت و پاک‌دامنی را سرلوحه زندگی خود قرار ده و همیشه فاطمه‌وار و زینب‌گونه زندگی و مبارزه کن. دیگر از شما چیزی نمی‌خواهم و در آخر از پدر و مادر و برادرانم و اهل فامیل و دوستان عزیزم و آشنایان برایم حلالیت بطلبید و طلب مغفرت نمایید. به‌خصوص پدر و مادرم که عمری برای من زحمت کشیده‌اند و شما پدر و مادر عزیزم، امیدوارم که مرا ببخشید تا بلکه خداوند بزرگ نیز از گناهانی که کرده‌ام بگذرد و ما را عفو نماید و از شما خواهش می‌کنم این وصیت‌نامه را به تمام اهل فامیل‌ها بدهید تا بخوانند چاپ و پخش کنید. در مجالس شهدا در روزهای مخصوص در خانه‌مان دعای توسل بگذارید و مرا در صف شهدای خوی دفن کنید. پدرم مرا حلال کن و به پسرانت نمازخواندن و از مسائل دینی یاد بده و در حجاب دختر محکم باش.

خداحافظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×