» تازه های خبر » وصیت‌نامه شهید «نورالدین حسین‌خانی»
تازه های خبر

وصیت‌نامه شهید «نورالدین حسین‌خانی»

آبان 30, 1402 40

شهید «نورالدین حسین‌خانی» در وصیت‌نامه خود نوشت: تنها پيامم به امت شهيد پرور ايران اين است كه اسلام عزيز را ياري كنند و امام خميني را تنها نگذارند كه الله پشتيبان شماست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»  شهید «نورالدین حسین‌خانی» شانزدهم شهریور 45، در شهرستان خوی به دنیا آمد. پدرش احمد و مادرش هادیه نام داشت. دانش‌آموز چهارم متوسطه در رشته تجربی بود. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام در بیست و نهم خرداد 63 در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد. در ادامه وصیت‌نامه این شهید بزرگوار را می‌خوانید.
بسم‌الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام و ادب به پیشگاه مولا امام‌زمان (عج) فرمانده اصلی رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل و با درود به نایب بر حق مولا امام‌زمان (عج)، امام خمینی پرچم‌دار جمهوری اسلامی ایران و با درود به روان پاک شهدای راه اسلام و با سلام و درود به امت حزب ا… و همیشه در صحنه.
اینک که من در بین شما نیستم، می‌دانم که چه احساسی دارید، امیدوارم که احساس شما از روی صداقت و برای‌خدا باشد و ذره‌ای به خود غم و اندوه راه ندهید. زیرا آن کس که به من حیات بخشید، اینک جانم را خریده و من نیز باکمال‌میل جانم را تسلیم او می‌کنم و به‌سوی او بازمی‌گردم.
«إنا لله و إنا الیه راجعون»
«ما از آن خدائیم و بازگشت ما به‌سوی اوست.»
امت اسلامی حال که آخرین لحظات زندگی در این دنیای فانی فرارسیده و لحظه‌های انتظار کم‌کم به پایان می‌رسد و من نیز خود را همانند پرنده‌ای رها شده که به‌سوی سعادت ابدی و به لقاءا… رسیدن پرواز می‌کند، حس می‌کنم.
آن گاه که به‌وسیله دشمن تکه‌پاره می‌شوم، در آن وقت احساس راحتی می‌کنم و در آن لحظه است که من با شادابی در بین شما هستم و فقط روح من است که با خرّمی با شما خواهد بود و این است حیات جاودانی که خداوند وعده داده است و چون روح و روانم خمینی بت‌شکن می‌فرماید: درجه شهادت از همه افضل‌تر است.
من نیز چون شهیدان دیگر عاشق و شیفته ا… و شهادت هستم، از خیلی‌وقت‌پیش این آرزو را در سر می‌پروراندم. ای‌کاش توانایی آن را داشتم تا حقیقت آشکاری را که شاید خیلی از ما به آن اطمینان داریم، برای آنان که هنوز شک دارند و آنها که حقیقت را دروغ می‌پندارند، روشن کنم و آن حقیقت اینکه شهدای ما در موقعی که جان را به جان‌آفرین تسلیم می‌کنند، تنها نیستند و سر آنها بر دامن امام‌زمان (عج) است. ای‌کاش در آن موقع توانایی نوشتن داشتم تا برای شما آخرین حیات عاشقان راه ا… را شرح دهم.
خداوند تبارک‌وتعالی به ما هستی بخشید و برای هدایت ما انبیا و امامانی فرستاد و در زمان مولا امام‌زمان (عج) رهبر عزیزمان امام امت که رهبری جامعه را به عهده دارند و بر همه ما واجب است که از نایب اصلی حجت (عج) یعنی امام خمینی پیروی کنیم. زیرا راه او راه خداست و هر آن کسی که راه خدا را رود، خوشبخت خواهد شد.
انسان همیشه در سر دوراهی قرار می‌گیرد و باید یکی از این دوراه را انتخاب کند، یا عزت و یا ذلت و یا حسین (ع) و یا یزید و یا شهادت و یا تسلیم و بالاخره یا بهشت جاودانه و یا دوزخ را و انسان در تمام این مراحل خود انتخاب‌گر است و پس باید کوشید تا بهترین راه‌ها را انتخاب کرد. انسان در وحله اول باید خودش را بسازد و بایستی ملت اوّل خودشان را اصلاح کنند و اول باید درون پاک شود و خودسازی درون انجام گیرد، تا زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم شود، تا ما در رکاب آن حضرت بجنگیم و آنانی که راه صراط مستقیم را می‌روند، بهترین راه را انتخاب کرده و امیدوارتر و پای بر جا در آن قدم می‌گذارند و در این دنیای فانی جایی که ما امتحان می‌دهیم و خواهیم داد، هر فردی هر کار شایسته‌ای انجام می‌دهد، برای تقرب به خدا می‌باشد و من نیز در این مدّت کوتاهی که در جبهه‌ها بودم، به این نکته پی برده‌ام و خیلی هم به آن ایمان دارم که شهادت بهترین و سریع‌ترین راه تقرب و نزدیکی به خداست.
پس ای خدای مهربان مرا در راه رسیدن به این فیض ابدی یاری‌ده و در این میان وصیتی به امت حزب ا… دارم این است که هرگز امام را تنها نگذارید و پشتیبان سرسخت اسلام و ولایت‌فقیه باشید و همیشه با کفار و منافقین در پیکار باشید و ادامه‌دهنده خط سرخ شهیدان باشید که همانا راه حسین (ع) است و به منافقین فرصت عمل ندهید که آنها ملت عزیزمان را در بمب‌گذاری‌ها شهید کرده‌اند و همواره با ضد ولایت‌فقیهی‌ها که نفوذی هستند و جنبشی‌ها و امثال آنها به مبارزه برخیزید و سست نشوید .
وصیتی که به برادران و رفقای حزب الهی دارم این است که هرگز دست از مبارزه با کوردلان برندارید. برادران عزیز آگاه باشید که این منافقین و نفوذی‌ها که در ارگان‌های اسلامی نفوذ کرده‌اند به اسلام ضربه‌ای وارد نکنند و با شرکت در نمازجمعه که بزرگ‌ترین سلاح ماست مشت محکمی بر دهان ابرقدرت‌ها و منحرفین بزنید.
برادران و خواهران عزیز از شما خواهانم که قدر این لحظه‌ها را بدانید و امتحان خویش را به‌خوبی بدهید مبادا به گناهانی مرتکب شوید که خداوند بر دلهای ما مُهر بزند و از ما بِبُرد. وای از روزی که خدا انسان را به حال خود بگذارد و انسان همواره بایستی در جامعه خودسازی بکند.
قلب خود را از آلودگی‌ها پاک کند. غرورها و تکبرها را کنار بگذارد و درهرحال به اطاعت و عبادت خداوند بپردازد و گفته‌های قرآن کتاب آسمانی را عمل کند. آن وقت است که خدا انسان را به‌سوی روشنی هدایت می‌کند. از خدا می‌خواهیم که ما را از شر شیطان حفظ کند که همان جهاد اکبر است. همیشه نمازهای خود را سروقت خوانده و در نمازهایمان خاشع و فروتن باشیم. همیشه به فکر خدا بوده و نماز شب را به پا داریم، زیرا این راهی است برای رسیدن به کمال انسانیت و یادی هم از ما بکنید.
تنها پیامم به امت شهیدپرور ایران این است که اسلام عزیز را یاری کنند و امام خمینی را تنها نگذارند که ا… پشتیبان شماست. اگر از کشته‌شدنم مطلع شدید خواهش می‌کنم خوشحال باشید و به‌جای تسلیت به خانواده‌ام تبریک بگوئید و برایم هیچ گریه نکنید.
به یاد حسین (ع) و مصیبت‌هایی که بر سر اهل‌بیت غریبش آورده‌اند گریه کنید، زیرا که من به آرزوی دیرینه خود رسیدم اگر خداوند قبول نماید و انشاءا… ملت عراق را از زیر بار ستم آزاد می‌کنیم و راه‌های بسته شده کربلا باز می‌شود. از عوض شهدا نیز قبر اباعبدا… (ع) را زیارت کنید.
از شما برادران پاسدار درخواست دارم که سعی کنید از انقلاب اسلامی و گسترش آن بر مبنای ایدئولوژی اسلام عزیز خواسته‌های جمهوری اسلامی و در رأس آن حافظ ولایت‌فقیه باشید سعی کنید سپاه را در کالبد تشکیلات به‌پیش ببرید.
خدمت پدر و مادر مهربانم
مادر جان از تو خواهش می‌کنم اگر بعضی از اوقات از روی ناشیگری به شما حرف زده‌ام از روی کم‌عقلی بوده است و شما ای پدر عزیزم اگر تابه‌حال و بعضی وقت‌ها با شما بلند حرف زده‌ام باز از روی کم‌عقلی بوده است و مرا ببخشید که لیاقت فرزندی‌تان را نداشتم و نتوانستم حق فرزندی را ادا کنم و از شما می‌خواهم که حلالم کنید.
پدر و مادر مهربانم، امیدوارم بعد از من برایم در موقع عبادت از خداوند طلب بخشش کرده و از خداوند بخواهید شهیدی که برای بارور شدن انقلاب اسلامی داده‌اید و این قربانی ناقابل را در راه ولایت‌فقیه داده‌اید قبول نماید. خداوند توفیقتان دهد.
همیشه صبور باشید تا دیگران از شما سرمشق بگیرند.
پدر و مادر عزیزم، از شما خواهش دارم که در سر قبرم گریه نکنید؛ زیرا اگر تمام انسان‌ها فدای اسلام بشوند باز کم است و اگر می‌خواهید گریه کنید در تنهایی و برای اباعبدا… الحسین (ع) و اهل‌بیت غریبش گریه نماید و همواره شجاع باشید. چون بازگشت همه به‌سوی ا… است و دنیای همیشگی آنجاست. این دنیا دنیای فانی است و نباید به این دنیا دل بست و این دنیا مسافرخانه و گذرگاهی است و دست‌اندازهای زیادی دارد و باید با سلاح ایمان و تقوا این دست‌اندازها را هموار نمود و از آن گذشت و به صراط مستقیم رسید.
آری ای پدر و مادر عزیزم و شما ای خواهر و برادرانم، اگر چه دنیا زیباست و دوست‌داشتنی است و دنیا انسان را به‌طرف خودش می‌کشد؛ اما خانه پاداش الهی یعنی خانه آخر خیلی زیباتر و خیلی از این دنیا بالاتر و باارزش‌تر است. مال دنیا را باید در آخر گذاشت و رفت. پس چرا آن را در راه خدا انفاق نکنیم و اگر این بدنهای ما ساخته شده است که بمیرد، پس چرا در راه خدا و با ترکش خمپاره‌ها و گلوله مسلسل‌ها و با رفتن روی مین‌ها سوراخ و پاره پاره نشود. حرفم با منافقین است که ای کوردلان، تا کی می‌خواهید معنی این حرف امام را که می‌فرماید «ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد، بفهمید.
این ملت زیر بار شرق و غرب نخواهد رفت و اسلام را تنها نخواهد گذاشت و انشاءا… پدر و مادرم گریه نمی‌کنید و شما برادران عزیزم همیشه استوار و پایدار باشید و در مقابل یاوه‌گویان بایستید و با کفار و منافقین پیکار کنید و سنگر اسلام را خالی نکنید و ادامه‌دهنده راه شهیدان به خون آغشته باشید.
اسلام را همواره یاری کنید و هر چه از دستتان برمی‌آید به اسلام خدمت کنید و در نمازها و دعاهایتان برایم طلب عفو و بخشش از درگاه خداوند متعال نماید و همانا حق را بگویید، اگر چه در راهش جان را فدا کنید و از همگی و همه‌کس که تابه‌حال اذیتی از من به آنها رسیده از خداوند متعال و به بزرگی خودشان حلالم کنند. در دعاهایتان فرج هر چه زودتر آقا امام‌زمان (عج) و طول عمر امام امت را از خداوند بخواهند و رزمندگان را در دعاهایتان از یاد نبرید.
والسلام علیکم و رحمت ا… و برکاته.
به امید دیدار در قیامت
جان چه باشد که نثار قدم‌دوست کنم
این متاعی است که هر بی سر و پایی دارد
خدایا، خدایا تا انقلاب مهدی (عج)، خمینی را نگهدار
از عمر ما بکاه و بر عمر رهبر افزای
از صحنه روزگار منافقین را بردار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×