» تازه های خبر » وصیت‌نامه شهید هاشم جباری کردار
تازه های خبر - فرهنگی

وصیت‌نامه شهید هاشم جباری کردار

خرداد 4, 1403 20

«شهید هاشم جباری کردار» در وصیت‌نامه خودنوشت: اگر خواهان عزت و پایداری اسلام عزیز و شیعه اثنی‌عشری و پیرو راستین امام حسین (ع) و عاشق کربلا هستید، از دل‌وجان به این انقلاب خدمت کنید و از آن پاسداری نمایید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»«شهید هاشم جباری کردار» یکم شهریور ۱۳۴۴ در روستای کردلر از توابع شهرستان ارومیه، در یک خانواده مذهبی و روستایی چشم به جهان گشود. بعد از گذراندن طفولیت، مشغول تحصیل در روستا و سپس شهر گردید و بعد از اتمام تحصیلات، به عضویت سپاه درآمد و معلم زمان در آزمون ورودی تربیت‌معلم قبول شد و به ادامه تحصیل پرداخت. بعد از اخذ مدرک فوق‌دیپلم، جهت تدریس به شهرستان باختران اعزام شد.

از نظر خصوصیات اخلاقی، فردی متدین و معتقد به ولایت‌فقیه بود و همچنین علاقه خاصی به امام راحل و امام حسین (ع) داشت. ایشان جهت لبیک گفتن به فرمایش امام خمینی بعد از کمی تدریس، به دلیل علاقه خاصی که به جنگ و جبهه داشت، داوطلبانه به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد، تا از میهن اسلامی و نوامیس آن دفاع نماید. هاشم جبهه را چون مدرسه می‌دانست و این انقلاب را یک نعمت الهی و خدادادی به‌حساب می‌آورد.

سرانجام شهید هاشم جباری، در بیست و دوم بهمن ۱۳۶۴، در عملیات افتخارآفرین والفجر ۸ شرکت نمود و در منطقه فاو عراق در حین جنگ با دشمن بعثی، بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نایل گردید.
روحش شاد و یادش گرامی باد

انتهای خبر/

 

پاره‌ای از وصیت‌نامه «شهید هاشم جباری کردار» در ذیل آمده است که با هم می‌خوانیم:

بسم ا… الرحمن الرحیم
«ملتی که شهادت برای او سعادت است، پیروز است.»
(امام خمینی (ره))

چندسطری به‌عنوان یادگاری به برادران و آشنایان می‌نویسم. از تمام آنانی که مرا می‌شناسند و با هم برخورد داشته‌ایم، تقاضای حلالیت دارم و از پدر و مادر گرامیم تقاضا دارم مرا مورد عفو قرار داده و به‌خاطر رضایت خداوند منان از خویش در حق من بگذرد و از خواهران خویش تقاضا دارم مرا بخشیده و عفو کنند. زیرا اینکه هیچ حق برادری را نسبت به آنان انجام نداده‌ام و از مقصود برادر بزرگم تقاضا دارم که مرا مورد عفو قرار داده باشد و خواهشمندم مرا عفو کنید. زیرا که پدر و مادرم حق بیشتری را بر گردن این حقیر دارند و از تمام فامیلان و آشنایان تقاضا و طلب بخشش و حلالیت دارم.
ولی ای برادران و خانواده گرامیم، این انقلاب یک نعمت خدادادی است و این حقیر دست خدای عزوجل را در هدایت و کمک به این انقلاب به‌عین دیده و باور دارم. عزیزان اگر خواهان عزت و پایداری اسلام عزیز و شیعه اثنی‌عشری و پیرو راستین امام حسین (ع) و عاشق کربلا هستید، از دل‌وجان به این انقلاب خدمت نمایید و از آن پاسداری کنید و رهبری این انقلاب فردی است که از فرزندان پاک فاطمه زهرا (س) است و این حقیر ایمان به جانشینی مهدی موعود (عج) بودن ایشان دارم و به این ایمان دارم که تمام اعمال این رهبر با مشورت امام‌زمان (عج) است. هر کسی به این انقلاب و امام دین خود را انجام ندهد، به‌راستی از گمراهان است از هر طبقه و قشری باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×