» تازه های خبر » وصیت‌نامه شهید «یوسف رستمی»
تازه های خبر

وصیت‌نامه شهید «یوسف رستمی»

آذر 6, 1402 10

شهید یوسف رستمی در وصیت‌‌نامه خود نوشت: از تمام دوستانم و ملت ایران تقاضا دارم که راه شهیدان اسلام را ادامه بدهند و گوش به حرف امام باشند و جهاد در راه خدا را گم نکنید؛ زیرا این راه سعادت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» شهید «یوسف رستمی» هفتم شهریور 1340 در روستای بحلول آباد از توابع شهرستان پلدشت به دنیا آمد. پدرش خلیل، حلبی‌ساز بود و مادرش صفیه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. به‌عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و سرانجام در تاریخ بیست و ششم تیر 1361 در گیلانغرب توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار وی در زادگاهش واقع است.

وصیت‌نامه

درود بر شهیدان به‌خون‌خفته که با خون سرخ خود درخت اسلام را آبیاری کردند و من این راه را با چشم‌باز و با آگاهی کامل انتخاب کردم. اگر من افتخار شهادت را پیدا کردم حاضر نیستم پشت سر جنازه‌ام گریه کنید و اما تو ای پدر و مادر غم‌پرور من، من را حلال کنید و امیدوارم که خداوند به شما عزیزانم اجر عنایت بفرماید و راه امام خمینی را نباید گم کنیم. از برادران و خواهرانم تقاضای بخشش می‌کنم که برادر خوبی برای آنها نبودم.
از برادران و خواهرانم معذرت می‌خواهم که گاهی وقت‌ها آنها را اذیت می‌کردم و از مادرم می‌خواهم که هر وقت برای من دلتنگ شد عکس مرا جلوی خود بگذارد تا من را پیش خودش احساس کند. از مردم عزیز کشورم می‌خواهم که راه من را ادامه بدهند.
از تمام دوستانم و ملت ایران تقاضا دارم که راه شهیدان اسلام را ادامه بدهند و گوش به حرف امام باشند و جهاد در راه خدا را گم نکنید؛ زیرا این راه راه سعادت است.
از پدرم معذرت می‌خواهم که او را زیاد اذیت کرده‌ام. امیدوارم که مرا ببخشند و در پایان از تمام آشنایان خداحافظی می‌کنم. حق‌نگهدارتان. مرگ امریکا و شوروی. این باید شعار همه ملت ایران باشد. لا شرقیه لا غربیه جمهوری اسلامیه
دیگر وقت شما عزیزان را نمی‌گیرم. خداحافظ و خونم را به انقلاب اسلامی هدیه می‌کنم.
روحش شاد و یادش گرامی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×