» اجتماعی » پرداخت ۸۸ میلیارد ریال وام مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی آذربایجان غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان

پرداخت ۸۸ میلیارد ریال وام مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی آذربایجان غربی

خرداد 18, 1402 50

مدیر صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: سال گذشته ۸۸ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به هنرمندان صنایع‌دستی استان از محل تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شد.

مرتضی صفری در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک، اظهار کرد: در سال 1401 به ۱۴۵ نفر در استان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است.

مدیرکل صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی تصریح کرد: ۸۸ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به هنرمندان صنایع‌دستی استان از محل تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها نیز ۹۳ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره پرداخت شده است.

سال گذشته ۱۴ میلیون دلار صنایع‌دستی از استان صادر شده است

مدیرکل صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی تصریح کرد: در سال 1401 بیش از ۱۴ میلیون صنایع‌دستی از استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ غرفه در نمایشگاه‌های خارج از کشور برپا شده بود، بیان کرد: یکی از اهداف این نمایشگاه، معرفی ظرفیت‌های آذربایجان غربی و هم فکری مجموعه فعالان گردشگری برای پیشرفت صنعت گردشگری در استان آذربایجان غربی است.

صفری گفت: بدون شک فعال‌شدن بیشتر ظرفیت‌هایی کارگاه‌های صنایع‌دستی با رونق بخشیدن به تولید، نقش مؤثری در افزایش اشتغال پایدار استان دارد.

مدیرکل صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان گفت: با پرداخت تسهیلات، کارگاه‌های صنایع‌دستی در شهرستان‌های استان توسعه و تجهیز می‌شوند که این مهم در اشتغال‌زایی و رونق کسب‌وکارها و حفظ اصالت هنر در استان مؤثر است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۵۵۲ نفر در دوره‌های آموزش عمومی شرکت کرده‌اند و تعداد شاغلان آموزش‌دیده صنایع‌دستی استان ۱۳۷ نفر بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×