» اجتماعی » پروژه‌ای که اسیر وعده‌های مسئولان شد
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - تیتر یک
تله‌کابین ارومیه آویزان میان زمین و هوا؛ 

پروژه‌ای که اسیر وعده‌های مسئولان شد

دی 11, 1402 10

پروژه تله کابین ارومیه سال‌های سال است که اسیر وعده‌های تکراری مسئولان شده و چشم انتظار افتتاح و بهره‌برداری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، کم نیستند پروژه‌های ناتمام در شهر ارومیه که به دلیل نبود اعتبارات لازم و یا عدم برنامه‌ریزی مشخص نیمه‌کاره رها شده و گرفتار وعده‌های بی‌فرجام نمایندگان مجلس و مسئولان امر شده است.

هرکدام از این پروژه‌ها زمانی که فکر اولیه آن به ذهن یک مدیر یا نماینده رسید به‌عنوان جهش قابل‌توجه در توسعه استان قلمداد کرد و اکنون نیز امیدهای مردمی برای افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌ها به یاس و ناامیدی تبدیل شده است.

افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام از سوی نمایندگان دوره‌های فعلی و قبلی بارها شنیده شده و هنوز که هنوز است در رزومه‌های تبلیغی آنان در حال خاک خوردن است.

در این میان، پروژه تله‌کابین ارومیه که همواره به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه خاورمیانه یاد می‌شود همانند میراث تبلیغی به فرد دیگر سپرده شد و هر مدیری که پشت تریبون ایستاد از اجرا و تکمیل پروژه‌ها سخن به میان آورد و بعد از گذشت ۳۳ سال نه‌تنها پیشرفتی نداشته؛ بلکه بیشتر پایه‌های احداث شده آن نیز بر اثر مجاورت با آب باران و آفتاب فرسوده و مستهلک شده است.

این پروژه همانند تعدادی دیگر از پروژه‌های شهری نیمه‌تمام، در گوشه‌ای از اذهان مردم این شهر جا خوش کرده و بیشتر رویایی است که خیال محقق‌شدن ندارد.

 اتمام حجت استاندار آذربایجان‌غربی با شرکت هزاره غرب کارساز نبود

ششم فروردین سال ۱۴۰۲ بود که محمدصادق معتمدیان پس از بازدید پروژه ساخت تله‌کابین ارومیه، از روند پیشرفت فیزیکی این پروژه ابراز نارضایتی کرده و گفته بود: باتوجه‌به سرمایه‌گذاری خارجی در این طرح و عدم پیشرفت کافی پروژه، در صورت عدم تعیین تکلیف از سوی شرکت هزاره‌ غرب در فرصت ۱۰ روزه، تله‌کابین ارومیه به سرمایه‌گذار دیگری واگذار می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفته بود که تله‌کابین ارومیه که از چشم‌انداز زیبای شهری برخوردار است به دلیل کوتاهی، تبدیل به آهن‌پاره شده است و در صورت عدم بازگشت به روند ساخت پروژه و نبود انگیزه برای ادامه روند، قرارداد پروژه تله‌کابین با شرکت هزاره غرب پس از طی فرایند قانونی فسخ می‌شود.

 گلایه مردم از وعده‌های بی‌عمل مسئولان

ایلمان پاشازاده در گفتگو با خبرنگار حرف رک، ضمن گلایه از وعده‌های پوچ و توخالی مسئولان استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مسئولان کمبود بودجه را عمده دلایل نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های عمرانی عنوان می‌کنند.

وی تصریح کرد: واژه کمبود بودجه، به حدی رنگ‌باخته است که از سوی همان مسئولانی که قبلاً پول را بهانه کار قرار داده بودند رد می‌شود و به موضوع دیگری به نام ضعف مدیریت گره می‌خورد.

پاشازاده در ادامه عنوان کرد: وعده افتتاح تله‌کابین ارومیه به‌عنوان یکی از عظیم‌ترین پروژه خاورمیانه همه‌ساله به سال‌های دیگر موکول شده تا همچنان تحقق این مطالبه گردشگری مردم اسیر وعده‌ها باقی بماند.

 مجدانه پیگیر جذب سرمایه‌گذاری در پروژه تله‌کابین ارومیه هستیم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی صبح روز گذشته طی جلسه‌ای که با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی برگزار شد عنوان کرد: این اداره کل با جدیت پیگیر جذب سرمایه‌گذاری در پروژه تله‌کابین ارومیه است.

صفری با بیان اینکه، تعیین تکلیف پروژه تله‌کابین ارومیه یک مطالبه مردمی است، اظهار کرد: با توجه ویژه استاندار مبنی بر حل‌وفصل موضوعات مربوط به این پروژه، از ابتدای سال جاری اقدامات لازم برای تعیین تکلیف پروژه تله‌کابین ارومیه در دستور کار قرار گرفته است.

صفری افزود: در ابتدا اقدامات لازم برای خلع‌ید سرمایه‌گذار قبلی پروژه انجام شده و در گام بعدی از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در پروژه تله‌کابین ارومیه دعوت شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر یک سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در پروژه اعلام آمادگی کرده که مقرر شد پس از بررسی‌های شرایط لازم نظر نهایی دراین‌خصوص اعلام شود.

گزارش از نجیبه معصومی سرای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×