» پیشخوان » پسماند از مشکلات اساسی شاهین‌دژ / مسئولان چاره‌اندیشی کنند
پیشخوان - سلامت - شاهین دژ
فرماندار شاهین‌دژ مطرح کرد:

پسماند از مشکلات اساسی شاهین‌دژ / مسئولان چاره‌اندیشی کنند

خرداد 21, 1402 40

فرماندار شاهین‌دژ گفت: یکی از مشکلات اساسی شاهین‌دژ در حوزه محیط‌زیست بحث پسماند است که امیدواریم با همت مسئولان این مشکلات به حداقل برسد.

به گزارش حرف رک به نقل از شاهین‌دژ پیام، جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان شاهین‌دژ برگزار شد.

در این کارگروه مطابق دستور کار جلسه، موضوعات مهم در حوزه مدیریت پسماندهای شهرستان بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 کامران بابازاده فرماندار شاهین‌دژ در جلسه کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان بر لزوم حفظ طبیعت و منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: حفظ محیط‌زیست کار یک اداره به‌تنهایی نیست؛ بلکه همه دستگاه‌ها باید نسبت به حفظ آن احساس مسئولیت کنند.

وی با اشاره به اهمیت حفظ محیط‌زیست، گفت: یکی از مشکلات اساسی شاهین‌دژ در حوزه محیط‌زیست بحث پسماند و مشکلات آن است که امید است که با همت جمعی این مشکلات به حداقل برسد.

 بابازاده خاطر نشان کرد: نهادینه‌کردن فرهنگ طبیعت دوستی باید در میان آحاد جامعه کلید بخورد تا همه نسبت به حفظ طبیعت و محیط‌زیست احساس مسئولیت کنند.

وی اظهار کرد: جمع‌آوری و مدیریت پسماند از اولویت‌های اصلی شهر است و باید با نگاه ویژه به آن پرداخته شود.

فرماندار شاهین‌دژ گفت: مشارکت شهروندان در امر تفکیک پسماند موجب حفظ محیط‌زیست می‌شود و لازمه این امر ارائه آموزش‌های لازم با همکاری نهادهای متولی است.

بابازاده با اشاره به مراحل مدیریت پسماند اظهار کرد: متأسفانه پسماند در شهر شاهین‌دژ صددرصد دفن نمی‌شود درحالی‌که در صورت تفکیک از مبدأ، بازیابی، بازیافت و سایر مراحل مدیریت پسماند باید کمتر از ۳۰ درصد پسماندها دفن شود.

 بابازاده با اشاره به این موضوع که در کشورهای پیشرفته پسماند به‌عنوان طلای کثیف استفاده‌های مختلفی حتی در زمینه تولید انرژی دارد، گفت: می‌توان با مدیریت صحیح و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از این طلای کثیف نهایت بهره را برد و هزینه در زمینه مدیریت پسماندها در واقع سرمایه‌گذاری است.

وی بر جمع‌آوری به‌موقع زباله‌ها، ایجاد ترانشه و دفع بهداشتی زباله‌ها در مناطق روستایی و شهری، مدیریت پسماندهای صنعتی وبی خطرسازی زباله‌های عفونی تأکید کرد.

فرماندار شاهین‌دژ، جمع‌آوری نخاله‌های غیرمجاز ساختمانی، ساماندهی و جانمایی محلی جهت تخلیه این پسماندها، برخورد جدی با رهاکنندگان نخاله‌های ساختمانی را ضروری دانست بر پیگیری و اجرای دقیق مصوبات تا حصول نتیجه از سوی اعضای کارگروه مدیریت پسماند تأکید کرد.

در پایان جلسه ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای بهبود وضعیت موجود پسماند شهرستان شاهین‌دژ و تصویب مصوباتی دراین‌خصوص، طرح پیشنهادی در جهت مدیریت و بازیافت پسماند شهر شاهین‌دژ در کارگروه ارائه و تصمیماتی دراین‌خصوص اتخاذ گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×