» پیشخوان » پلمب ۲ واحد غیرمجاز کاشت مو در میاندوآب
پیشخوان - میاندوآب
رئیس دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی میاندوآب خبر داد:

پلمب ۲ واحد غیرمجاز کاشت مو در میاندوآب

دی 15, 1402 40

رئیس دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی میاندوآب گفت: دو واحد غیرمجاز کاشت مو و ابرو فاقد مدرک پزشکی و مداخله‌گر در امر تخصصی پوست و مو در این شهرستان پلمب شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، یوسف روستا در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با اعلام این خبر، اظهار کرد: باتوجه‌به گزارش‌های مردمی و بررسی‌های کارشناسان نظارت بر درمان در میاندوآب، مبنی بر فعالیت افراد فاقد صلاحیت در امورات پزشکی شامل کاشت مو و ابرو در شهرستان میاندوآب، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی میاندوآب افزود: در بررسی‌های صورت‌گرفته، دو واحد غیرمجاز و مداخله‌گر در امورات پوست و مو شناسایی و ضمن تأیید تخلف و با هماهنگی‌های لازم به‌عمل‌آمده به محل فعالیت این مراکز مراجعه و برابر قوانین تعطیل و پلمب شد.

وی گفت: این واحدها به‌صورت غیراصولی و فاقد مدارک تخصصی پزشکی در خارج از محیط اتاق عمل اداره می‌شدند که توسط کارشناسان نظارت بر درمان پلمب و به مراجع قضایی ذی‌صلاح معرفی شدند.

روستا تصریح کرد: این واحدهای غیرمجاز کاشت مو در یکی از مناطق شهری میاندوآب مستقر بودند که افراد خاطی، بدون هیچ‌گونه مدرک پزشکی و با جعل برخی عناوین، اقدام به فعالیت کاشت مو به‌صورت غیرمجاز می‌کردند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی میاندوآب با بیان اینکه با هرگونه فعالیت فاقد مجوز و بدون داشتن صلاحیت حرفه‌ای و تحصیلات پزشکی در ارتباط با سلامت مردم برخورد می‌شود، اظهار کرد: مداخله در امور پزشکی یکی از مواردی است که متأسفانه در سطح کشور همواره بیماران با آن مواجه هستند و شهرستان میاندوآب نیز از این موضوع مستثنی نیست .

وی گفت: استقرار و فعالیت با دستگاه‌های پزشکی بدون اخذ مجوزهای مربوطه از وزارت بهداشت و نیز با حضور افراد فاقد صلاحیت، غیرقانونی بوده و مصداق ایجاد مؤسسه غیرمجاز است.

روستا اظهار کرد: از مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه درمان، سریعاً موضوع را به شماره تماس ۴۵۲۶۸۸۴۹ واحد نظارت بر درمان اطلاع‌رسانی کرده و یا به‌صورت حضوری موضوع را گزارش کنند تا با متخلفین برابر مقررات برخورد شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×