» اجتماعی » پلمپ ۲ دستگاه آسانسور غیراستاندارد در آذربایجان غربی
اجتماعی - اخبار استان - ارومیه - پیشخوان

پلمپ ۲ دستگاه آسانسور غیراستاندارد در آذربایجان غربی

اردیبهشت 26, 1402 30

مدیدکل استاندارد آذربایجان‌غربی گفت: دو دستگاه آسانسور به دلیل نداشتن تأییدیه ایمنی معتبر توسط اداره کل استاندارد استان آذربایجان غربی پلمب شد.

موسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک، اظهار کرد: در راستای حفاظت از ایمنی و سلامت شهروندان به‌منظور پیشگیری از خطرات جانی و باتوجه‌به بازرسی‌های کارشناسان این اداره، دو دستگاه آسانسور به دلیل نداشتن تأییدیه ایمنی معتبر توسط اداره کل استاندارد استان آذربایجان غربی پلمب شد.

 

وی افزود: صیانت و حمایت از حقوق شهروندان از وظایف سازمانی این اداره کل است و به‌منظور جلوگیری از حوادث و سوانح احتمالی بازرسی از تمامی آسانسورهای اماکن عمومی و دولتی و بخش خصوصی در دستور کار این اداره کل قرار دارد و آسانسورهایی که فاقد تأییدیه ایمنی معتبر باشند برابر با قوانین و مقررات پلمب خواهند شد.

 

مدیرکل استاندارد استان آذربایجان غربی اظهار کرد: تأییدیه‌های آسانسور دارای اعتبار یک‌ساله است و در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت‌های مجاز و عدم بازرسی ادواری سالیانه توسط بازرسان تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد و تمدید تأییدیه ایمنی کیفیت آسانسور، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی به عهده مالکین و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.

 

شایان‌ذکر است باتوجه‌به مفاد قرارداد شرکت‌های بیمه‌گذار مبنی بر داشتن مجوزهای قانونی آسانسور جهت پرداخت خسارت‌های بیمه‌ای، در مواقع بروز حوادث احتمالی در صورت عدم تمدید تأییدیه ایمنی آسانسور، مالکان و بهره‌برداران با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×