» اجتماعی » پیش‌بینی برداشت بیش از 2 هزار تن عسل از کندوهای مستقر در طبیعت چالدران
عسل
اجتماعی - اخبار استان - پلدشت
مدیر جهاد کشاورزی چالدران خبر داد:

پیش‌بینی برداشت بیش از 2 هزار تن عسل از کندوهای مستقر در طبیعت چالدران

تیر 3, 1402 زمان مطالعه: 2 30

مدیر جهاد کشاورزی چالدران گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از دو هزار تن عسل از کندوهای زنبورعسل برداشت و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش حرف رک به نقل از  آراز سسی، جواد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به طبیعت بکر چالدران که میزبان زنبورداران مهاجر از شهرستان‌های شمال استان است، گفت: وجود انواع گل‌های شهدزا و آب‌وهوای مناسب باعث شده این شهرستان به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید عسل در استان آذربایجان غربی شناخته شود.

وی با اشاره به ییلاقی بودن شهرستان تصریح کرد: امسال ۴۰ هزار کندوی زنبورعسل مهاجر و ۹ هزار کلنی زنبورعسل بومی در ییلاقات چالدران مستقر شده‌اند که از هر کندو به طور میانگین ۴۰ کیلوگرم عسل برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی چالدران با اشاره به افزایش حضور زنبورداران اظهار کرد: امسال حضور زنبورداران در ییلاقات چالدران نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

احمدی در خصوص مشکلات نبود صنایع فراوری عسل افزود: نبود صنایع فراوری عسل در چالدران عسل منجر شده تا عسل تولیدی توسط زنبورداران به‌صورت فله‌ای در بازار آزاد به فروش رسد.

به گفته وی در چند سال اخیر زنبورداران، پرورش زنبورعسل را از حالت تک‌محصولی خارج کرده و به تولید چندمحصولی روی آورده‌اند.

احمدی گفت: یکی از روش‌های نوین صنعت زنبورداری استحصال محصولات جدید از قبیل موم، بره‌موم، گرده گل و زهر زنبور است.

مدیر جهاد کشاورزی چالدران افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از دو هزار تن عسل از کندوهای زنبورعسل برداشت و روانه بازار مصرف شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×