» اخبار استان » میاندوآب » چه کسی به وضعیت میاندوآب رسیدگی می‌کند؟
میاندوآب
میاندوآب
انتقاد شدید امام‌جمعه میاندوآب از مسئولان شهری/

چه کسی به وضعیت میاندوآب رسیدگی می‌کند؟

تیر 9, 1402 60

امام‌جمعه میاندوآب گفت: متأسفانه به‌خاطر کم‌کاری و کم‌توجهی‌ها، برخی معضلات در شهر به چشم می‌خورد که جای تأسف دارد.

به گزارش حرف رک به نقل از زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به هفته بازخوانی و افشاری حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: حقوق بشر آمریکایی یک دروغ بزرگ است.

امام‌جمعه میاندوآب افزود: دوگانگی و نفاق آمریکا در بحث حقوق بشر دنیا را به حیرت واداشته است که از طرف از حقوق بشر صحبت می‌کند و از طرف دیگر هواپیمای مسافربری را ساقط می‌کند و یا زنان و کودکان را به خاک و خون می‌کشد.

وی در ادامه خطبه‌های نمازجمعه با بیان اینکه علم بدون ایمان و بصیرت، نتیجه‌اش تولید بمب اتم برای کشتار مردمان بیگانه و یا ساخت قرص‌های روان‌گردان برای بدبخت کردن مردم است، گفت: عقل، ایمان و عاقبت‌به‌خیری در سایه بصیرت یعنی تشخیص تکلیف و عمل به‌موقع و به جا است.

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه انسان باید وظیفه‌شناس باشد، تصریح کرد: باید بدانیم که وظیفه ما در قبال انقلاب، نظام و ولایت و خون شهدا چیست و به آن نیز عمل کنیم.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه نشانه انقلابی بودن این است که حرف رهبری روی زمین نماند، اظهار کرد: تا چه اندازه توانسته‌ایم به وظیفه خود عمل کنیم؟ تا چه اندازه منویات رهبری را عملی کرده‌ایم؟ و لذا همه ما سهیم هستیم و نباید حرف رهبری روی زمین بماند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال بر امر تولید تأکید داشته‌اند، گفت: اکنون که مقام معظم رهبری بر امر تولید تأکید دارند باید علاوه بر موضع‌گیری به وظیفه خود عمل کرده و به‌جای اینکه به جان هم بیفتیم و در شهر کارخانه احداث کنیم و این نشانه انقلابی بودن است که منویات رهبری عملی شود.

حسن‌زاده در ادامه به دهه امامت و ولایت و عید غدیر اشاره و تصریح کرد: در مورد غدیر، احادیث و روایات فراوانی وجود دارد و لذا گرامیداشت دهه ولایت و امامت و غدیر خم باید دغدغه همگانی باشد و همه در این راستا به وظیفه خود به نحو احسن عمل کنند.

امام‌جمعه میاندوآب اظهار کرد: اطعام غدیر یکی از سنت‌های علوی و روش‌های امیرالمؤمنین (ع) بوده و همه مؤمنان می‌توانند در آن سهیم شوند.

وی در ادامه به برخی از مسائل و مشکلات شهری و شهرداری اشاره کرد و گفت: متأسفانه به‌خاطر کم‌کاری و کم‌توجهی‌ها، میاندوآب به شهر گداپروری تبدیل شده و این معضل در ورودی‌ها و میادین شهر به چشم می‌خورد که جای تأسف دارد.

حسن‌زاده با بیان اینکه از این وضعیت خجالت‌زده هستیم، اظهار کرد: در این راستا ادارات و دستگاه‌های مسئول باید به وظیفه خود عمل کرده و این معضل را جمع کنند.

امام‌جمعه میاندوآب به معضل سگ‌های ولگرد نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه سگ‌های ولگرد نیز به‌صورت گله‌ای در میاندوآب جولان می‌دهند و در کنار آسفالت و نظافت و غیره این نیز جای تأسف دارد.

وی با بیان اینکه مردم از سد معبر نیز ناراضی هستند، اظهار کرد: برای حل معضل سد معبر باید کار کارشناسی شده انجام داد نه اینکه با جابه‌جایی از این مکان به مکان دیگر به دنبال حل صورت‌مسئله بود.

حسن‌زاده تصریح کرد: هم باید به فکر دست‌فروشان بود و هم به فکر مغازه‌داران و مردم و لذا باید کار کارشناسی در این زمینه انجام داد.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه باید این مسائل را مطالبه کرد و از مسئولان پیگیر بود، اظهار کرد: متأسفانه وضعیت شهری که شهردار نداشته باشد بهتر از این نمی‌تواند باشد.

وی به سودجویی دلالان و واسطه‌ها در بحث کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه سود کشاورزان به جیب دلالان و واسطه‌ها می‌رود و در این زمینه نیز لازم است مسئولان جهاد کشاورزی و سایر مسئولان مربوطه پیگیر موضوع بوده و مراقبت کنند تا سود زحمت کشاورزان به جیب دلالان نرود.

حسن‌زاده به اجرای طرح تشدید ارتقای امنیت اجتماعی توسط پلیس نیز اشاره کرد و افزود: مردم می‌توانند مسائل و مشکلات در راستای اجرای این طرح را با پلیس در میان بگذارند تا به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×