» اجتماعی » کارگران موتور محرک اقتصاد جامعه هستند
اجتماعی - ارومیه - تیتر یک

کارگران موتور محرک اقتصاد جامعه هستند

اردیبهشت 11, 1402 50

به گزارش پایگاه خبری حرف رک، به نقل از ارومtv،، روح‌اله حضرت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک این روز به کارگران کشور اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی دغدغه معیشت و امنیت شغلی کارگران را دارد.

وی تصریح کرد: پذیرفتنی نیست کارگران ما در مجمومه‌های تولیدی صنعتی با کار مستمر امنیت شغلی نداشته باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از کمسیون اجتماعی و فراکسیون کارگری مجلس می‌خواهم اصلاح و بهسازی قراردادهای موقت کار را به صحن علنی مجلس بیاورد.

وی عنوان کرد: قراردادهای سفید امضاء و مدت معین امنیت و شرافت‌کاری کارگر را زیر سوال برده و نیاز است از شعارهای دهن پرکن در حق کارگران و بازنشستگان کم کنیم و در عمل در خدمت کارگران باشیم.

حضرت‌پور مزد مصوب شورای عالی کار را ناعادلانه توصیف کرد و گفت: رفع شکاف میان مزد و معیشت کارگران دغدغه ماست و انتظار داریم دولت امنیت شغلی، معیشت و تامین مسکن کارگران را به طور جدی در الویت کارهای خود قرار دهد.

رییس مجمع نمایندگان استان بر تقویت و همدلی میان کارگران و کارفرمایان تاکید کرد و گفت: تقویت این مجموعه‌ها منجر بر رونق و افزایش تولید‌ و بهره‌وری بیشتر می‌شود.

وی شتاب بخشی به چرخ اقتصاد را در توجه به معیشت گروه‌های کارگری در کارخانجات توصیف کرد و گفت: کارفرمایان و دولتمردان بر ارتقای مهارت کارگران در تمامی زمینه‌ها توجه کنند متاسفانه در کشور ما کارگر ماهر و متخصص کم داریم و ارتقای مهارت کارگران حلقه مفقوده توسعه ما است.

حضرت‌پور در بخش پایانی سخنان خود به فرمایشات مهم مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران و تشکل‌های کارگری اشاره کرد و گفت: اگر به امنیت شغلی و معیشت کارگران توجه شود قطعا دلگرمی کارگران به کار و تولید بیشتر می‌شود و شعار سال همانا رشد تولید و مهار تورم است تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×