» اخبار استان » بوکان » کاهش ۲۰ درصدی بارش ها در بوکان در مقایسه با سال گذشته
هواشناسی
بوکان

کاهش ۲۰ درصدی بارش ها در بوکان در مقایسه با سال گذشته

خرداد 21, 1402 20

رئیس اداره هواشناسی بوکان گفت: میزان بارندگی‌های سال زراعی امسال در این شهرستان در مقایسه با میزان بارندگی سال گذشته ۲۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش حرف رک به نقل از کانی پرس؛ اسماعیل کامیاب نسب در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: با پایان‌یافتن سال زراعی و بارش‌ها، شاهد کاهش ۲۰ درصدی نزولات جوی نسبت به مدت مشابه در بوکان بودیم.

وی افزود: مجموع بارندگی‌ها در بوکان طی سال زراعی گذشته ۳۷۵ میلی‌متر بود اما امسال بر روی عدد ۳۲۰ میلیمتر ایستاد و این مهم نشان از کاهش ۲۰ درصدی بارش‌ها در بوکان است.

رئیس اداره هواشناسی بوکان عنوان کرد: بااین‌حال میزان بارندگی‌های سال زراعی امسال در مقایسه با دوره بلندمدت ۳۳ سال گذشته این شهرستان نیز، ۱۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کامیاب نسب افزود: از نظر کشاورزی با توجه با اینکه بارش‌ها در زمان مناسب اتفاق افتاده کاملاً مؤثر بود و خوشبختانه در این حوزه ترازها داده‌های نرمال را نشان می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به پدیده‌های مهم جوی بوکان در سال زراعی جاری عنوان کرد: بارش تگرگ به مدت۱۷ دقیقه به قطر ۱۸ میلیمتر از مهم‌ترین روی داده‌ای جوی شهرستان بود.

رئیس اداره هواشناسی بوکان افزود: شهرستان بوکان دارای یک ایستگاه سینوپتیک مرکزی و شیش ایستگاه باران‌سنجی در روستاها بوده و بیشترین بارش از ایستگاه روستایی خورخوره در شرق بوکان ثبت گردیده است.

رئیس هواشناسی بوکان در ادامه با اشاره به‌پیش بینی‌های جوی بوکان در سال زراعی جدید تصریح کرد: باتوجه‌به جهت‌گیری عوامل دور پیوندی نظیر انسو احتمال بارش در حد نرمال برای ماه‌های پیش رو انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: البته در صورت ادامه روند بارش‌های پاییزی زودتر از زمان میانگین بلندمدت اتفاق خواهد افتاد، ضمن اینکه از نظر دمایی ماه‌های پیش رو بیش از نرمال خواهد بود.

اسماعیل کامیاب نسب در پایان خاطرنشان کرد: برای هفته پیش رو تنها روز چهارشنبه ناپایداری‌هایی به‌صورت افزایش ابر و وزش باد و احتمال بارش بسیار خفیف انتظار می‌رود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×