» اخبار استان » کتابخوانی هم لاکچری شد!
اخبار استان - تیتر یک
گزارش اختصاصی حرف رک از بازار کتاب ارومیه؛

کتابخوانی هم لاکچری شد!

خرداد 6, 1402 130

 شاید افزایش مشکلات معیشتی در پایین آمدن سرانه مطالعه بی‌تأثیر نباشد؛ اما قطعاً گرانی کاغذ همان چند نفر کتاب‌خوان را هم از کتاب دور می‌کند.

 به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ یکی از نشانه‌های تمدن و فرهیختگی در هر جامعه‌ای میزان اهمیت افراد آن جامعه به مقوله کتاب و کتاب‌خوانی است. سرانه مطالعه در ایران در دهه‎های اخیر روبه‌کاهش بوده آمارهای مختلفی درباره آن گفته شده. از 2 دقیقه تا 120 دقیقه.

 شاید افزایش مشکلات معیشتی در پایین آمدن سرانه مطالعه بی‌تأثیر نباشد؛ اما قطعاً گرانی اگر به کاغذ برسد همان چند نفر کتاب‌خوان هم دستشان از کتاب دور می‌شود.

 آن‌طور که مشاهدات میدانی خبرنگار حرف رک نشان می‌دهد قیمت کتاب در سه چهار ماه اخیر به طور کم‌سابقه‌ای بالا رفته. برای مثال یک کتاب 45 هزارتومانی با جهش قیمتی که داشته حالا 160 هزار تومان عرضه می‌شود.

 «سلیم» یکی از کتاب‌فروشان شهر ارومیه در این باره می‌گوید: یکی از دلایل گران‌شدن کتاب، افزایش شدید قیمت کاغذ است.

«توانا» یکی از مشتریان پر و پا قرص کتاب به‌ویژه رمان است. او به خبرنگار ما می‌گوید: قیمت کتاب از بهمن‌ماه سال گذشته تا امروز خیلی گران شده و در کتاب‌فروشی‌ها با قیمت‌های شوکه‌کننده روبرو هستیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی که در سال‌های مختلف از نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران بازدید کرده همیشه درباره توجه به قیمت کاغذ و پایین‌بودن هزینه انتشار کتاب تأکید داشته است؛ اما به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته نتوانسته بازار کاغذ و کتاب را از آشفتگی مصون نگه دارد.

 انتهای پیام/ علی اصغریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×